Češi jsou cyklistickým národem. Nedají dopustit především na horská kola. Světové trendy jsou už ale někde jinde. Velký boom zažívají hlavně takzvaná městská kola a elektrokola. Po těch ale v Česku není skoro žádná poptávka.
Pátek
18.11.2011
Řetězec Bikepoint.biz se chystá posílit postavení na trhu. Zároveň chce expandovat do zahraničí.
 

Až 200 prodejen by mělo do konce příštího roku nést logo Bikepoint.biz. Česká společnost Bikepoint Group a.s., která už nyní spolupracuje se 130 obchody ale svou franchisovou síť buduje jiným způsobem. Zatímco běžná franchisa se vyznačuje jednotným stylem prodejen (to je příklad řetězce CykloPoint), obchody zapojené do sítě Bikepoint.biz vzhled interiérů i exteriérů prodejen měnit nebudou. „Češi raději chodí k už prověřenému prodejci kol než do velkého sportovního řetězce,“ vysvětluje svůj záměr jednatel společnosti Bikepoint Radek Záhejský.

Podle Záhejského se zjednoduší i marketing celé skupiny, který by měl být koncepčnější a v konečném důsledku i levnější. Vedle posílení pozice na českém trhu se Bikepoint.biz chystá i do zahraničí. Už v polovině roku 2012 by chtěl mít první zapojené prodejny na Slovensku, v roce 2013 plánuje expandovat také do Polska.

Podle Záhejského je konkurence v ČR vysoká a každá cyklistická firma se snaží své prodejny a služby vylepšovat. „Na trhu jsou zhruba 4 velcí hráči. Všichni o sobě víme a sledujeme, kdo s čím novým na trh přijde. Takže člověk musí neustále chodit s nápady, jak vlastní byznys vylepšit,“ dodává Záhejský. Celosvětová hospodářská recese postihla i trh s cyklistickým zbožím. Loni se prodeje kol v ČR propadly o desítky procent, letos obchody stagnují, v některých případech i prodej navýšily. Když už se ale Čech rozhodne pro koupi kola, vybere se většinou dražší model.


/1/
zobrazit více