Na kolo s franchisou
Až 200 prodejen by mělo do konce příštího roku nést logo Bikepoint.biz. Česká společnost Bikepoint Group a.s., která už nyní spolupracuje se 130 obchody ale svou franchisovou síť buduje jiným způsobem. Zatímco běžná franchisa se vyznačuje jednotným stylem prodejen (to je příklad řetězce CykloPoint), obchody zapojené do sítě Bikepoint.biz vzhled interiérů i exteriérů prodejen měnit nebudou. „Češi raději chodí k už prověřenému prodejci kol než do velkého sportovního řetězce,“ vysvětluje svůj záměr jednatel společnosti Bikepoint Radek Záhejský.
Podle Záhejského se zjednoduší i marketing celé skupiny, který by měl být koncepčnější a v konečném důsledku i levnější. Vedle posílení pozice na českém trhu se Bikepoint.biz chystá i do zahraničí. Už v polovině roku 2012 by chtěl mít první zapojené prodejny na Slovensku, v roce 2013 plánuje expandovat také do Polska.
Podle Záhejského je konkurence v ČR vysoká a každá cyklistická firma se snaží své prodejny a služby vylepšovat. „Na trhu jsou zhruba 4 velcí hráči. Všichni o sobě víme a sledujeme, kdo s čím novým na trh přijde. Takže člověk musí neustále chodit s nápady, jak vlastní byznys vylepšit,“ dodává Záhejský. Celosvětová hospodářská recese postihla i trh s cyklistickým zbožím. Loni se prodeje kol v ČR propadly o desítky procent, letos obchody stagnují, v některých případech i prodej navýšily. Když už se ale Čech rozhodne pro koupi kola, vybere se většinou dražší model.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem