H&M vtrhlo do Thajska s franchisou

Zakladatelem značky H&M byl Erling Persson, který v roce 1947 otevřel svůj první obchod s oblečením ve švédském Västeras. Na začátku šlo jen o prodejnu s dámským oblečením, později se sortiment rozšířil i o zboží pro pány. (FOTO: H&M Group)
Čtvrtek
08.11.2012
Značka H&M zahájila franchisový rozvoj v Asii. Evropa stále na příležitost čeká.
 

Síť módních prodejen H&M prolomila jedno velké tabu, když v Thajsku otevřela první franchisové obchody nacházející se na území Asie. Evropa tak zůstává posledním kontinentem, kde řetězec tají recept na úspěch a svůj byznys nerozvíjí prostřednictvím franchisingu. Otázkou tak je, zda se podobná „revoluce“ neodehraje i v evropských zemích. V České republice najdeme v současné době téměř 30 prodejen této švédské sítě.

Franchisový obchod Hennes&Mauritz v thajském Bangkoku, který zahájil provoz na konci letošního září, byl první prodejnou této značky vůbec. S expanzí na tamním trhu však pokračuje dále. V říjnu tak firma otevřela další obchod v bangkokském nákupním centru Bangkapi. „Pro rozšíření značky H&M v Thajsku vidíme velký potenciál,“ říká JS Gill, generální ředitel společnosti Hthai, která na tamním trhu provozuje franchisové obchody.

V září letošního roku dosáhl meziroční růst celosvětových tržeb H&M Group včetně DPH 15 procent. Tržby z prodeje takzvaných srovnatelných jednotek vzrostly o 6 procent. Srovnatelné jednotky představují obchody, e-shopy a prodejní katalogy, které byly v provozu po dobu nejméně jednoho rozpočtového roku. H & M má přes 2600 obchodů ve více než 40 zemích světa a od roku 2011 zaměstnává kolem 94 tisíc lidí. Tím se řadí na druhé místo mezi největšími globálními prodejci oblečení, a to hned za španělskou firmu Inditex, mateřskou společnost značky ZARA.