Česká pošto, třes se
Polská skupina Integer.pl začne v České republice s instalací 100 samoobslužných zásilkových strojů. Celkem 30 by jich mělo být v provozu ještě letos. „České republika je rostoucím trhem s velkým potenciálem pro nový typ služby, tedy další zajímavý cíl naší expanze,“ uvedl Rafal Brzoska, generální ředitel skupiny Integer.pl Group. Na domácím polském trhu skupina rozšiřuje svou síť poboček i prostřednictvím franchisingu.
Firma předpokládá, že projekt bude třeba dotovat ještě zhruba tři roky po spuštění služby, než se stane ziskovou. Investice budou kromě instalací samotných poštomatů zaměřeny do integrace s informačním prostředím velkých odesilatelů, jakými jsou nesporně především e-shopy, a dále na propagaci samotné služby mezi potenciálními spotřebiteli.
Poštomat easyPack, který svým vzhledem vzdáleně připomíná úschovnu zavazadel, umožní po 24 hodin denně komukoliv odeslat a přijmout balík. Prvních 30 těchto zařízení by se mělo v ulicích měst objevit již nyní v prosinci. Během následujících měsíců zaplaví Integer.pl český trh celkem 100 poštomatů easyPack rozestavěných v blízkosti obchodů s potravinami a na dalších frekventovaných místech 17 největších českých měst.
Důvodem, proč se Integer.pl Group rozhodla expandovat na tuzemský trh, je předpoklad růstu českého poštovního trhu. V roce 2010 segment expresních služeb B2C v České republice generoval příjmy 110,4 milonu dolarů, což představuje nárůst o 7,5 % oproti předchozímu roku. Domácí segment B2C představoval v roce 2010 celkem 73,8% podíl na celkových výnosech B2C. Složené roční tempo růstu expresního trhu B2C se v rozmezí let 2010 až 2015 očekává ve výši 4,1 %. Jejím tahounem je zejména stále více Čechy preferované on-line nakupování.
Po Slovensku, kde má být do konce tohoto roku instalováno celkem 50 distribučních terminálů, je tak Česká republika zatím poslední destinací expanze skupiny. K dnešnímu dni bylo na slovenském trhu instalováno již 49 samoobslužných zásilkových strojů v obchodech maloobchodních řetězců Kaufland (kde v těchto dnech rovněž probíhá komunikační kampaň), Lidl a Tesco.
PŘEČTI ČLÁNKY
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI