Banka UniCredit Bank zvýšila v loňském roce zisk o 175,5 % na 3,1 miliardy Kč. Celková aktiva jí vzrostly na 319 miliard Kč. Výnosy z úroků bance z důvodu tlaku na nižší úrokové míry klesly.
Středa
20.03.2013
UniCredit Bank razantně zvýšila zisk. Bance ale klesly úrokové výnosy.
 

Čistý zisk UniCredit Bank Czech Republic, která se rozvíjí i pomocí partnerské spolupráce na bázi franchisingu, vzrostl v loňském roce meziročně téměř třikrát na 3,1 miliardy Kč. Jak banka uvedla, k výsledku pomohly dobře nastavený obchodní model, odpisy řeckých pohledávek a důvěra klientů. Vklady klientů se zvětšily o 9,2 %. Kapitálová přiměřenost se zvýšila meziročně z 15,58 % na 15,82 %. Celková aktiva činila ke konci minulého roku 319 miliard Kč, což představuje nárůst o 10,5 %.

Bance meziročně klesly čisté úrokové výnosy o 4,4 % na 6,2 miliardy Kč. „Vývoj čistých úrokových výnosů je logickým důsledkem prostředí nízkých úrokových sazeb a cenového tlaku na úrokové sazby vkladů fyzických osob, což vyplývá ze vstupu nových subjektů na trh,“ říká finanční ředitel UniCredit Bank Gregor Hofstaetter-Pobst. Čisté výnosy z poplatků a provizí meziročně vzrostly o 15,6 % na 2,1 miliardy Kč. To bylo ovlivněno podle banky zejména důsledkem rostoucí klientské základny, zvětšujícím se počtem transakcí a také díky úspěšnému roku v oblasti strukturovaného financování.

„Rok 2012 byl rokem hledání nových cest. České firmy hledaly nové směry, kam úspěšně vyvézt své zboží a služby či jak zaměřit výrobní program, aby byly stále konkurenceschopné. A to vše s omezenými požadavky na investiční úvěrování. Domácnosti naopak hledaly nové příležitosti jak dobře zhodnotit volné finanční prostředky i přes klesající tržní úrokové sazby,“ komentuje vlivy na hospodaření UniCredit Bank její generální ředitel a předseda představenstva Jiří Kunert. Banka se chce dále více zaměřit podle Kunerta na odpovědné řízení nákladů a postupné rozšiřování distribuční sítě, včetně přeshraniční působnosti v souladu se střednědobým plánem.

UniCredit Bank se na českém trhu rozvíjí i pomocí partnerské spolupráce UniCredit Bank Express, které fungují na bázi franchisingu. S tímto systémem přišla na trh v roce 2011. V současné době disponuje sítí 100 vlastních poboček a 38 partnerských obchodních míst.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014