Minulý rok u Vás ve společnosti proběhly změny. Jaké byly?
Na přelomu září a října 2012 jsme si uvědomili, že musíme otočit kormidlem o 180° a vrátit se na začátek cesty, kdy vstoupil na český trh Coldwell Banker s možná příliš velkou ambicí, ale špatně odhadnutou situací a nedostatečnou přípravou pro pevné ukotvení značky v ČR. Změny byly nutné pro záchranu této světově nejstarší realitní sítě v složitém realitním prostředí v ČR. Začali jsme opět od bodu A, ale s vědomím vlastních chyb z minulých dvou let. Všichni velcí hráči tvrdí, že mají know-how, ale už vám nikdo neřekne, co vás čeká za problematiku ve vaší kotlině. Čekají vás obrovské rozdíly. Ne všichni počítají s lidským faktorem, rozdílnou legislativou, problémovým podnikatelským prostředím v ČR a s mnoha dalšími faktory, které vás čekají, pokud přivedete jako držitel Master licence jakoukoliv světovou značku. Věřili jsme značce, našli jsme sílu udělat tlustou čáru za minulostí, vypořádáváme se úspěšně s provozními dluhy, našli jsme investory s potřebným kapitálem, spojili jsme se s lidmi, kteří nám pomáhají do budoucna odlišit se od konkurence přípravou nových produktů a tvrdě pracujeme na přípravě zahájení obchodních akvizic, jak se zájemci o licenci, tak s vlastní obchodní aktivitou, která by měla být hlavním přínosem k ozdravení naší ekonomické stability.
Proč jste se rozhodli provést změny ve společnosti?
Změny byly neodkladné, pokud se měla značka Coldwell Banker v České Republice zachránit. A my jsme věřili a věříme, že si to tak světově významná značka zaslouží.
Co od změn očekáváte?
Ekonomickou stabilizaci naší společnosti, vybudování portfolia produktů a služeb, které osloví nedůvěřivé koncové české klienty a tím pomůže usnadnit řešení základních problémů mnoha lidem, kteří chtějí sami podnikat v tvrdém realitním prostředí a uvědomují si výhody podnikání pod světovou značkou jakou beze sporu Coldwell Banker je.
Jak se Vám loni dařilo? Jak se Vám podařilo vypořádávat se s krizí na realitním trhu?
Loni se nám nedařilo. My jsme krizi na realitním trhu příliš nepociťovali, jelikož jsme měli krizi přímo u nás ve firmě a tím pádem zároveň v celé síti. Od září 2012 jsme vše tzv. natvrdo restartovali.
Kolik a kde v současné době provozujete poboček vlastních a ve formě franchisy? Které jsou úspěšné a které ne tolik?
Jelikož jsme historicky měli v síti téměř 20 poboček, ale velké procento bylo z pohledu ekonomického, kvalitativního a pochopení franchisového systému nefunkční, rozhodli jsme se kontrolovaně většinu poboček ukončit a důkladně jsme zvažovali, které jsou schopny samostatného realitního života a stojí nám za to, abychom spolupracovali do budoucna na společné značce, kterou budeme chtít všichni reprezentovat. Máme v současné době čtyři zavedené pobočky a tři v přípravě pro uvedení do provozu.
Jaký je o Vaši franchisu zájem? Plánujete pro franchisanty nějaké změny, novinky?
Jelikož jsme zastavili veškeré aktivní kroky k získávání nových zájemců o licenci, nejsem schopen odpovědět v jasných číslech jaký je zájem. V současné době připravujeme velké množství změn, ale nechci, aby to vyznělo, jako klišé. Nicméně je to samozřejmě interní záležitost a jakmile budeme připraveni, budeme aktivně oslovovat zájemce a jednat o případné spolupráci.
Kam dále plánujete provozovat koncept Coldwell Banker?
K úspěšné, solidní, moderní značce, která se pevně zakoření v ČR.
Jak byste zhodnotil realitní trh? Kdy očekáváte změnu?
Realitní trh je přesycen, není transparentní, nemá status solidní a potřebné služby, připomíná mi prostředí v gastronomii s obrovskou fluktuací lidí bez dlouhodobých cílů, jen s vidinou rychlých peněz. A to je zároveň prostor pro změny. Očekávám veliké změny především v naší společnosti s připravovanými novinkami a příchodem nových produktů, které se budou týkat služeb potřebných v běžném životě pro uživatele nemovitostí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní trh nabízí podnikatelské příležitosti neustále. Zároveň se ale jedná o silně konkurenční prostředí. S podporou franšízového partnera se v něm uspět dá.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
V okresních městech vidí realitní franšíza Century 21 velký potenciál. Během června zahájily provoz pobočky v Praze a Ostravě.
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
„Současná situace nahrává makléřům, kteří dokáží dát přidanou hodnotu celému procesu prodeje nemovitosti," prozrazuje Tomáš Jelínek, ředitel Century 21 Česká republika.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.