pondělí
15.04.2013
Společnost Coldwell Banker prošla v loňském roce razantními změnami. Jak probíhaly a kam dále chce značka směřovat, to nám v rozhovoru prozradil její prezident Marek Smolík.
 

Minulý rok u Vás ve společnosti proběhly změny. Jaké byly?

Na přelomu září a října 2012 jsme si uvědomili, že musíme otočit kormidlem o 180° a vrátit se na začátek cesty, kdy vstoupil na český trh Coldwell Banker s možná příliš velkou ambicí, ale špatně odhadnutou situací a nedostatečnou přípravou pro pevné ukotvení značky v ČR. Změny byly nutné pro záchranu této světově nejstarší realitní sítě v složitém realitním prostředí v ČR. Začali jsme opět od bodu A, ale s vědomím vlastních chyb z minulých dvou let. Všichni velcí hráči tvrdí, že mají know-how, ale už vám nikdo neřekne, co vás čeká za problematiku ve vaší kotlině. Čekají vás obrovské rozdíly. Ne všichni počítají s lidským faktorem, rozdílnou legislativou, problémovým podnikatelským prostředím v ČR a s mnoha dalšími faktory, které vás čekají, pokud přivedete jako držitel Master licence jakoukoliv světovou značku. Věřili jsme značce, našli jsme sílu udělat tlustou čáru za minulostí, vypořádáváme se úspěšně s provozními dluhy, našli jsme investory s potřebným kapitálem, spojili jsme se s lidmi, kteří nám pomáhají do budoucna odlišit se od konkurence přípravou nových produktů a tvrdě pracujeme na přípravě zahájení obchodních akvizic, jak se zájemci o licenci, tak s vlastní obchodní aktivitou, která by měla být hlavním přínosem k ozdravení naší ekonomické stability.

Proč jste se rozhodli provést změny ve společnosti?

Změny byly neodkladné, pokud se měla značka Coldwell Banker v České Republice zachránit. A my jsme věřili a věříme, že si to tak světově významná značka zaslouží.

Co od změn očekáváte?

Ekonomickou stabilizaci naší společnosti, vybudování portfolia produktů a služeb, které osloví nedůvěřivé koncové české klienty a tím pomůže usnadnit řešení základních problémů mnoha lidem, kteří chtějí sami podnikat v tvrdém realitním prostředí a uvědomují si výhody podnikání pod světovou značkou jakou beze sporu Coldwell Banker je.

Jak se Vám loni dařilo? Jak se Vám podařilo vypořádávat se s krizí na realitním trhu?

Loni se nám nedařilo. My jsme krizi na realitním trhu příliš nepociťovali, jelikož jsme měli krizi přímo u nás ve firmě a tím pádem zároveň v celé síti. Od září 2012 jsme vše tzv. natvrdo restartovali.

Kolik a kde v současné době provozujete poboček vlastních a ve formě franchisy? Které jsou úspěšné a které ne tolik?

Jelikož jsme historicky měli v síti téměř 20 poboček, ale velké procento bylo z pohledu ekonomického, kvalitativního a pochopení franchisového systému nefunkční, rozhodli jsme se kontrolovaně většinu poboček ukončit a důkladně jsme zvažovali, které jsou schopny samostatného realitního života a stojí nám za to, abychom spolupracovali do budoucna na společné značce, kterou budeme chtít všichni reprezentovat. Máme v současné době čtyři zavedené pobočky a tři v přípravě pro uvedení do provozu.

Jaký je o Vaši franchisu zájem? Plánujete pro franchisanty nějaké změny, novinky?

Jelikož jsme zastavili veškeré aktivní kroky k získávání nových zájemců o licenci, nejsem schopen odpovědět v jasných číslech jaký je zájem. V současné době připravujeme velké množství změn, ale nechci, aby to vyznělo, jako klišé. Nicméně je to samozřejmě interní záležitost a jakmile budeme připraveni, budeme aktivně oslovovat zájemce a jednat o případné spolupráci.

Kam dále plánujete provozovat koncept Coldwell Banker?

K úspěšné, solidní, moderní značce, která se pevně zakoření v ČR.

Jak byste zhodnotil realitní trh? Kdy očekáváte změnu?

Realitní trh je přesycen, není transparentní, nemá status solidní a potřebné služby, připomíná mi prostředí v gastronomii s obrovskou fluktuací lidí bez dlouhodobých cílů, jen s vidinou rychlých peněz. A to je zároveň prostor pro změny. Očekávám veliké změny především v naší společnosti s připravovanými novinkami a příchodem nových produktů, které se budou týkat služeb potřebných v běžném životě pro uživatele nemovitostí.


Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012