Partnerské provozovny Schmidt kuchyní jsou v Praze, Brně, Zlíně a Bratislavě.
pondělí
20.05.2013
Podnikání pod značkou Kuchyně Schmidt umožňuje na tuzemském trhu firma Elektro Cígler. V Praze by chtěla mít tři až čtyři partnery, prozrazuje jednatel René Cígler.
 

Co Vás přimělo k tomu se rozšiřovat pomocí partnerů?

V České republice navazujeme na osvědčený model exkluzivního partnerství, který byl zaváděn panem Karlem Leitzgenem (zakladatelem Schmidt) již od 80. let. Na evropském trhu to byla tehdy jediná správná cesta jak zajistit růst prémiové značky orientované především na spokojeného zákazníka. Spokojennost zákazníka u kuchyní středního segmentu totiž záleží z velké části na kvalitním servisu, který se nejlépe realizuje přes partnery s výsadním postavením v dané oblasti. Obchodníci totiž nejsou vystaveni konkurenci ze strany vlastní značky a osvědčený management studia jim poskytuje ekonomickou jistotu. To je prostředí, ve kterém dostává zákazník maximální péči.

Jak se dařilo Vaší společnosti minulý rok? Co se Vám podařilo?

Minulý rok se nám podařil velký skok v obratech. Je až neuvěřitelné jak přesné byly výhledy obratů, které nám zpracovali na naší centrále ve Francii. Ukázalo se, že český a slovenský zákazník je velmi náročný a dokáže ocenit kvalitu, která na trhu dlouho chyběla. Schmidt přichází s lepšími kuchyněmi hned v 10 parametrech. Myslím, že v roce 2012 se nám především podařilo tento fakt zákazníkům říci a oni na to reagovali zvýšenou poptávkou.

Máte zatím 4 pobočky. Kolik byste jich chtěli letos otevřít a kde nejlépe?

S otevíráním poboček nespěcháme. Lépe získat jednoho dobrého partnera než několik průměrných. Parametry pro výběr projektů na spolupráci jsou velmi přísné a dost často se stane, že kandidát neprojde. To nám ale nevadí, s kandidátem se nerozloučíme navždy, vedeme ho v patrnosti a čekáme, zdali se mu podaří odstranit nedostatky. Samozřejmě bychom potřebovali otevřít další velké konceptové studio v Praze, zde by se měl počet partnerů zastavit na třech či čtyřech. V jednání je zde několik subjektů. Problémem je, že výše nájmu obchodních prostor v Praze je stále přemrštěná a zvláště u prodeje nábytku neodpovídá výnosovému potenciálu dané lokality. Dále hledáme partnery v krajských městech, nebo ve městech, která jsou srovnatelná s krajskými městy svojí kupní silou.

Jaké partnery hledáte? Co by měli splňovat?

Když pominu potřebné finanční zázemí, je pro nás nejdůležitější, aby měl partner silnou motivaci vést prosperující podnik. Měl by mít schopnost řídit pracovní tým. Nepožadujeme žádnou praxi v oboru kuchyní ani nábytku.

Jak byste zhodnotil konkurenci na trhu prodeje kuchyní?

Nespornou výhodou trhu kuchyní je fakt, že vedle sebe můžou existovat desítky značek kuchyní a zákazník si může vybrat tu pravou podle mnoha různých vlastností a parametrů. Je na každém výrobci, aby si našel tu vlastní cestu ke svému zákazníkovi, a to není, jako v každém podnikání, jednoduché. My u Schmidta už recept máme, stačí ho jen dobře aplikovat a přinese výsledky.