Zpátky u otce
Společnost Genesis Capital odprodala svůj 60% podíl v oděvním řetězci pietro filipi minoritnímu vlastníkovi a zakladateli značky Petru Hendrychovi. Do značky vstoupil fond Genesis Capital před devíti lety, aby napomohl jejímu rozvoji. Pietro filipi provozuje asi 70 obchodů v ČR i zahraničí. Za hranicemi se rozšiřuje na bázi franchisové spolupráce, kterou chce nadále rozvíjet.
Genesis Capital vstoupil do společnosti pietro filipi prostřednictvím fondu GPEF I v roce 2004. Od té doby pomohl zvýšit roční obrat značky z 200 na 500 milionů korun. V době vstupu mohli zákazníci oděvní značku najít jen prostřednictvím jiných obchodních řetězců a maloobchodů, vlastní obchody nebyly k mání. Investice fondu proto také směřovaly do tvorby poboček pietro filipi. „Dnes má pietro filipi síť 25 vlastních prodejen v Česku a 12 v pobaltských státech a na Slovensku. V ostatních zemích pietro filipi působí prostřednictvím franchisových partnerů, kterých má více než třicet,“ říká Jan Tauber, ředitel společnosti Genesis Capital, která fungování pietro filipi dozorovala z pozice členů dozorčí rady.
Petr Hendrych vidí opětovné získání většinového podílu jako další logický krok svého podnikání. Podle jeho slov se pietro filipi zaměří v nejbližším období na zefektivnění stávající sítě prodejen. „Vstup na další nové trhy s vlastním kapitálem prozatím neplánujeme. Co nás může posunout dál a co také máme v plánu, je pokračování expanze formou franchisy,“ dodává Petr Hendrych.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Prosadit se v módní branži je v současnosti velmi obtížné. Řešením pro ty, co s tím chtějí začít, může být franšíza, třeba značky Esotiq.
„Pro zahájení franšízového podnikání je vhodná každá doba," říká Petra Tománková, manažerka pro rozvoj obchodní sítě pracovních oděvů Ardon.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.
Láska, vášeň i peníze
Tento koncept se mi velmi líbí a přeji Vám hodně zdaru při Vaši práci.Bc.Martina Mikšíková www.zdravetelozdravyduch.webnode.cz