pondělí
07.10.2013
Obchodní ředitelka firmy Max Praga Renata Smolíková komentuje úspěšnost italských značek, které v ČR zastupuje. Naposledy v červnu byl otevřen obchod Weekend Max Mara.
 

Jak se daří konkrétně jednotlivým značkám Max Mara, Weekend Max Mara, Marella, iBlues, Marina Rinaldi a Liu Jo? Které jsou nejúspěšnější?

Dlouhodobě nejstabilnější pozici na trhu má – i vzhledem ke své historii - zn. MaxMara, která v posledních letech zaznamenává stálý růst. Rovněž značka Marina Rinaldi, zaměřující se na luxusní oděvy ve větších velikostech, si na našem trhu našla svou stálou, spokojenou klientelu. Největší rozmach momentálně zaznamenává zn. Weekend Max Mara, která je u nás přítomna od roku 2008. Za poslední rok byly v ČR otevřeny dva nové franchisové butiky této značky a 12.června byl ve spolupráci s naší společností velmi úspěšně otevřen nový flag ship store značky Weekend Max Mara v ulici Na Příkopě 22 v Praze.

Jak byste popsala konkurenci na trhu?

Konkurence je v oblasti módy každým rokem silnější. Na trh vstupují nové a známé značky. Naší výhodou je, že značky z holdingu Max Mara Fashion Group mají vybudovanou silnou pozici na trhu, jsou dobře zapsány v povědomí klientů a nabízí kvalitní produkt. Velký důraz také klademe na perfektní servis ve všech našich prodejnách.

Do jakých měst je nejlépe koncepty módních značek směřovat a proč?

Všechny námi zastupované italské módní značky se cenově řadí mezi středně-vyšší až luxusní, v případě zn. MaxMara, a proto kladou i vyšší požadavky na kupní sílu vybrané lokality. Pro monobrandové franchisové butiky jsou proto vhodnější větší krajská města. V okresních městech se lépe uplatní vybrané linie jednotlivých značek, které lze zařadit do mixu multibrandových butiků.

Jaký je rozdíl mezi trhem zde a na západě či v jiných státech, kde značky působí?

Česká klientela je poměrně konzervativní, nepodléhá tolik módním trendům jako je tomu na západě či v Itálii a dbá stále více na kvalitu zboží.

Jaký je o franchisové značky zájem? S jakými problémy se franchisanti nejčastěji potýkají?

Během celého roku zaznamenáváme průběžný zájem o naše značky z Česka i Slovenska. V případě otevření franchisového butiku je klíčovým výběr vhodné lokality a prostor, které musí být schváleny centrálou značky. Pro úspěšný start butiku je dobrá lokalita zásadní a v některých případech se proto jedná o dlouhodobý proces. Franchisanti během celého procesu budování a otevření obchodu dostávají rozsáhlou asistenci jak od naší agentury tak od mateřské společnosti. Samotný provoz butiku, zajištění kvalitního personálu a vytvoření vlastní klientely je však plně v rukou franchisanta a jako každé podnikání – práce na plný úvazek.

Jak se daří módním značkám na Slovensku?

Oproti českému trhu dávají zákazníci na Slovensku větší důraz na postavení značky a módnost oděvů a proto odsud zaznamenáváme stále větší zájem i o naše značky. Zejména Liu.Jo je na tomto trhu stále oblíbenější, prostor pro růst vidíme i u značek Marella a Weekend Max Mara.