Tržby rostou
Jak byste zhodnotil rok 2013 pro společnost Náš Grunt?
Letošní rok hodnotím jako velmi úspěšný. Podařilo se nám otevřít 7 nových franchisových prodejen, další realizace máme připraveny hned na začátek příštího roku a v celé síti jsme téměř zdvojnásobili tržby. To vše se podařilo díky úsilí kolegů ve firmě i všech našich partnerů a franchisantů, kterým bych tímto velmi rád poděkoval.
Poohlíželi jste se i po slovenském trhu. Jaká je aktuálně situace s expanzí sem?
Slovenský trh je o něco náročnější než jsme čekali. Nicméně již v tuto chvíli máme kontakty na místní dodavatele a některé slovenské výrobky brzy vyzkoušíme v rámci ochutnávek i v našich prodejnách.
Sjednotili jste také proces certifikace potravin. Co všechno aktuálně obnáší?
Náš grunt je výjimečný tím, že nabízí pouze české potraviny s prověřenou kvalitou. Schvalování výrobků do prodeje prochází několika stupni: 1. kontrola základních parametrů výrobku (výrobce, složení, původ), doložení domácího původu hlavních surovin, popis výrobních procesů, 2. návštěva přímo na farmě a kontrola hygienických podmínek, tyto návštěvy provádíme i v průběhu spolupráce, 3. kontrola složení výživovým poradcem, 4. ochutnávka. Poslední bod samozřejmě patří ve firmě mezi ty nejoblíbenější.
Jaké novinky chystáte pro příští rok?
V příštím roce plánujeme otevřít minimálně 10 nových prodejen. Konečně se nám podařilo získat partnery v Brně, kde dosud naše prodejny chyběly. Podepsané už jsou 2 franchisové smlouvy, jedna prodejna se bude otevírat v lednu a druhá asi v březnu. Celkový potenciál počtu prodejen odhadujeme v Brně vzhledem ke konkurenci kolem 5. Významný posun chystáme v optimalizaci služeb a novém školení pro franchisanty, což by měli brzy ocenit i zákazníci prodejen.
Plánovali jste i občerstvení pro zákazníky formou bistra. Jak by to mělo fungovat?
Občerstvení, případně další obchodní formáty, bychom chtěli spustit ve druhé polovině příštího roku. Finální podobu zatím ladíme.
Trh farmářských potravin sílí. Myslíte si, že je zde místo pro další subjekty?
Příklon k zákazníků ke kvalitním domácím potravinám je jasně patrný. V podstatě všechny naše prodejny zaznamenávají meziroční nárůsty tržeb. Na trhu tak samozřejmě vzniká řada dalších subjektů, které následují naši původní myšlenku. Na druhou stranu řada z nich velmi rychle končí. Obecně jsem přesvědčen, že trh dále poroste, půjde však spíš o pozvolný nárůst.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!