Vzniknou i v Česku supermarkety Marks&Spencer?
Středa
10.12.2008
Britský řetězec Marks&Spencer nevylučuje, že v Česku začne budovat supermarkety s potravinami.
 

Řetězec, který má v současnosti u nás více než deset obchodů a je známý především prodejem oblečení, chce minimálně rozšířit prodej potravin v těchto obchodech. Nevylučuje přitom ani budování vlastních středně velkých supermarketů stejně, jako tomu je ve Velké Británii. "V potravinách vidíme jeden z velmi významných potenciálních zdrojů naší budoucí expanze v ČR," řekl ČTK generální ředitel společnosti Marks&Spencer Czech Republic Dušan Mrozek.

Potraviny již nyní

Značkové potraviny přitom řetězec prodává již od roku 2004, kdy jich měl v nabídce 500 až 600. Nyní si zákazníci mohou vybrat z dvojnásobného množství potravin, jako jsou polévky, hotová jídla, omáčky, marinády, sladkosti či vína. Prodej potravin tak podle šéfa firmy hraje stále větší roli v celkových tržbách sítě.

Další obchody

Marks&Spencer chce podle tisku mít na konci roku celkem 14 obchodů. V říjnu britský řetězec otevřel nové obchody v Jihlavě, Ústí nad Labem a Liberci. Na konci roku ještě chystá otevřít další v Ostravě, Bánské Bystrici a Košicích.

M&S bez franšízy

Marks&Spencer již není v Česku provozována prostřednictvím franchisy. Letos v březnu totiž vytvořila mateřská firma společný podnik Marks&Spencer Czech Republic a odkoupením podílu 51 procent vstoupila do společnosti Coms, která provozuje 13 prodejen v České republice, na Slovensku, v Lotyšsku a Litvě.