pondělí
03.11.2014
Obchodní ředitel společnosti Primus Tomáš Drga v rozhovoru představil novinku samoobslužných prádelen QuickWash, které se společnost rozhodla rozvíjet pomocí franchisové spolupráce.
 

Proč se Primus rozhodl pro samoobslužné prádelny a využít zrovna franchisingu?

Firma Primus je renomovaný výrobce prádelenské techniky se stoletou tradicí. Ve svém závodě v Příboře vyrábí průmyslové pračky, sušiče a mandly, které nacházejí uplatnění v hotelích, nemocnicích a průmyslových prádelnách po celém světě. Samoobslužné prádelny jsou jedním s tržních segmentů, který je velice dobře rozvinutý ve Spojených státech a v Západní Evropě.

Dlouho jsme se v Primusu snažili, jako firma, která průmyslovou techniku vyrábí, nabídnout tento koncept potenciálním investorům v České republice, ale nikdo z podnikatelů se této myšlenky výrazněji neujal. Tak jsme jim chtěli dodat odvahu, že to jde a rozhodli jsme se vybudovat pilotní projekt. Veříme, že se tato myšlenka ujme a brzy budeme mít následovníky.

Do jakých měst byste chtěli především ze začátku expandovat?

Jsem přesvědčen, že prostor pro otevření samoobslužné prádelny je,  kromě Prahy, Brna, Ostravy,  v každém větším městě. V počátku, než si veřejnost na tuto novou službu zvykne, bych řekl, že ideální je spádová oblast s 50 tisíci obyvateli. V budoucnu se s největší pravděpodobností bude počet obyvatel na jednu samooblsužnou prádelnu zmenšovat. Jen pro srovnání, v Belgii, která má zhruba stejný počet obyvatel, jako Česká republika, se v současnosti nachází více než tisíc aktivních samoobslužných prádelen.

Jaké dlouhodobé plány máte s konceptem QuickWash?

Chtěli bychom pomoci vytvořit síť dobře fungujících samoobslužných prádelen, které se budou těšit velké oblibě obyvatel. V první řadě míříme na Českou republiku a Slovensko, dále na Polsko, Maďarsko, Rakousko. To jsou země, které mají velmi podobnou mentalitu ale samozřejmě musíme brát v úvahu i to, v čem se tyto země odlišují. Mám za to, že zatímco například v Belgii nebo Francii má samoobslužné praní už velkou tradici a podnikatelé, kteří otvírají nové provozovny, si všechny záležitosti s tím spojené, od nákupu jednotlivých strojů po design provozovny, řeší samostatně, v zemích střední a východní Evropy podnikatelé dávají přednost už připravenému business plánu. A v tom vidím přidanou hodnotu našeho franchisového konceptu. 

Máte už nějaké zájemce o franchisovou licenci? 

V současné době máme několik zájemců o licenci značkové samoobslužné prádelny Quickwash. Zájemci jsou kromě Prahy i z dalších měst, jako Brno, Ostrava, Zlín, Uherské Hradiště, Opava, Hradec Králové, Prostějov. 

Jaké výhody vidíte u laundromatů QuickWash?

Největší výhodou takového laundromatu je úspora času. Průmyslové pračky umožňují vyprání prádla za  mnohem kratší dobu, než pračka v domácnosti. Ihned po vyprání má zákazník možnost přemístit prádlo do velkých sušiček, kde se prádlo přibližně během půlhodiny vysuší, přičemž bude krásně nadýchané a minimálně zmačkané. Dalším obrovským benefitem pro zákazníky je lepší hygiena domácnosti. Protože jsou v samoobslužné prádelně jsou nainstalovány i stroje s větší kapacitou, je tedy možno vyprat věci větších rozměrů, které se do domácí pračky zkrátka nevejdou. Neměli bychom ovšem zapomínat ani na sociální aspekt

Proč si myslíte, že by samoobslužné prádelny mohly na našem trhu uspět?

O úspěchu konceptu samoobslužné prádelny jsem přesvědčen, je to pouze otázka času. Samoobslužné prádelny úspěšně fungují   v mnoha zemích a dříve nebo později dojde k jejich rozšíření  i u nás. Podnikatelé, kteří najdou dostatek odvahy a pustí se do toho nyní, dostávají příležitost obsadit panenský trh, kde téměř neexistuje konkurence. Tato příležitost nebude trvat dlouho.  Součástí licence Quickwash je systematické marketingové působení na trh, který má cíl zvýšit povědomí obyvatelstva o existenci a výhodách využití služby samoobslužného praní.  


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014