Výhodná příležitost
Proč se Primus rozhodl pro samoobslužné prádelny a využít zrovna franchisingu?
Firma Primus je renomovaný výrobce prádelenské techniky se stoletou tradicí. Ve svém závodě v Příboře vyrábí průmyslové pračky, sušiče a mandly, které nacházejí uplatnění v hotelích, nemocnicích a průmyslových prádelnách po celém světě. Samoobslužné prádelny jsou jedním s tržních segmentů, který je velice dobře rozvinutý ve Spojených státech a v Západní Evropě.
Dlouho jsme se v Primusu snažili, jako firma, která průmyslovou techniku vyrábí, nabídnout tento koncept potenciálním investorům v České republice, ale nikdo z podnikatelů se této myšlenky výrazněji neujal. Tak jsme jim chtěli dodat odvahu, že to jde a rozhodli jsme se vybudovat pilotní projekt. Veříme, že se tato myšlenka ujme a brzy budeme mít následovníky.
Do jakých měst byste chtěli především ze začátku expandovat?
Jsem přesvědčen, že prostor pro otevření samoobslužné prádelny je, kromě Prahy, Brna, Ostravy, v každém větším městě. V počátku, než si veřejnost na tuto novou službu zvykne, bych řekl, že ideální je spádová oblast s 50 tisíci obyvateli. V budoucnu se s největší pravděpodobností bude počet obyvatel na jednu samooblsužnou prádelnu zmenšovat. Jen pro srovnání, v Belgii, která má zhruba stejný počet obyvatel, jako Česká republika, se v současnosti nachází více než tisíc aktivních samoobslužných prádelen.
Jaké dlouhodobé plány máte s konceptem QuickWash?
Chtěli bychom pomoci vytvořit síť dobře fungujících samoobslužných prádelen, které se budou těšit velké oblibě obyvatel. V první řadě míříme na Českou republiku a Slovensko, dále na Polsko, Maďarsko, Rakousko. To jsou země, které mají velmi podobnou mentalitu ale samozřejmě musíme brát v úvahu i to, v čem se tyto země odlišují. Mám za to, že zatímco například v Belgii nebo Francii má samoobslužné praní už velkou tradici a podnikatelé, kteří otvírají nové provozovny, si všechny záležitosti s tím spojené, od nákupu jednotlivých strojů po design provozovny, řeší samostatně, v zemích střední a východní Evropy podnikatelé dávají přednost už připravenému business plánu. A v tom vidím přidanou hodnotu našeho franchisového konceptu.
Máte už nějaké zájemce o franchisovou licenci?
V současné době máme několik zájemců o licenci značkové samoobslužné prádelny Quickwash. Zájemci jsou kromě Prahy i z dalších měst, jako Brno, Ostrava, Zlín, Uherské Hradiště, Opava, Hradec Králové, Prostějov.
Jaké výhody vidíte u laundromatů QuickWash?
Největší výhodou takového laundromatu je úspora času. Průmyslové pračky umožňují vyprání prádla za mnohem kratší dobu, než pračka v domácnosti. Ihned po vyprání má zákazník možnost přemístit prádlo do velkých sušiček, kde se prádlo přibližně během půlhodiny vysuší, přičemž bude krásně nadýchané a minimálně zmačkané. Dalším obrovským benefitem pro zákazníky je lepší hygiena domácnosti. Protože jsou v samoobslužné prádelně jsou nainstalovány i stroje s větší kapacitou, je tedy možno vyprat věci větších rozměrů, které se do domácí pračky zkrátka nevejdou. Neměli bychom ovšem zapomínat ani na sociální aspekt.
Proč si myslíte, že by samoobslužné prádelny mohly na našem trhu uspět?
O úspěchu konceptu samoobslužné prádelny jsem přesvědčen, je to pouze otázka času. Samoobslužné prádelny úspěšně fungují v mnoha zemích a dříve nebo později dojde k jejich rozšíření i u nás. Podnikatelé, kteří najdou dostatek odvahy a pustí se do toho nyní, dostávají příležitost obsadit panenský trh, kde téměř neexistuje konkurence. Tato příležitost nebude trvat dlouho. Součástí licence Quickwash je systematické marketingové působení na trh, který má cíl zvýšit povědomí obyvatelstva o existenci a výhodách využití služby samoobslužného praní.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Společnost DoDo otevřela letos na podzim nové franšízové pobočky. Další rozšiřování sítě franšízantů chystá na rok 2023.
Společnost Adiv Lease hledá partnery podnikatele, díky nimž rozšíří síť Rent-pointů. Co vše potřebují k rozjezdu svého podnikání?
Prázdniny a doba dovolených jsou za námi. Láká vás podnikání v cestovním ruchu? S franšízou Colona Glamping můžete rozjet byznys i do půl roku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...