Tržby rostou
Rok 2014 se pomalu blíží ke svému konci. Jak byste jej pro obchody OKAY Market zhodnotil?
Letošní rok můžeme označit za velice úspěšný. Dosahujeme meziročního nárůstu tržeb o 25 % a navíc se nám daří otevírat i nové prodejny. Úměrně s rostoucím počtem jednotek roste i náš obrat, který v roce 2015 plánujeme ve výši 120 milionů Kč.
Jak dlouho využíváte franchisový koncept a proč jste se pro něj rozhodli?
První vlastní prodejnu jsme otevřeli koncem roku 2010. Během prvních dvou let jsme na našich třech prodejnách víceméně testovali jednotlivé procesy fungování maloformátových prodejen typu convenience store. Díky zkušenostem z tohoto období jsme od roku 2012 mohli všechny prodejny převést do franchisy. Dnes už máme jedenáct takto fungujících obchodů.
Do jakých lokalit se Vaše markety hodí? Kam byste je chtěl rozšířit?
Prodejny primárně otevíráme v lokalitách, kde je vysoká koncentrace obyvatel. Prozatím jsme prodejny otevírali pouze v Brně. Bylo to z důvodu doladění logistických a dalších důležitých procesů. Od roku 2015 bychom naši maloobchodní síť rádi rozšířili i do dalších měst České republiky.
Lidé se vracejí zpět k menším nákupům do obchodů v ulicích. Všímáte si tohoto trendu?
Samozřejmě si tohoto trendu rovněž všímáme a můžeme ho potvrdit. Když v roce 2000 začali developeři stavět veliké obchodní domy, znamenalo to konec pro spoustu poctivých drobných podnikatelů. Navštěvování těchto obchodních kolosů bylo velice moderní a lidé v nich trávili spoustu času. Nyní mi přijde, že si lidé začínají více vážit svého času a snaží se jej trávit co nejefektivněji. Z toho důvodu pro ně začíná být nakupování ve velikých obchodech nevhodné. Jenom hledáním parkovacího místa nebo košíku u velikých obchodních center ztratíte kolikrát půl hodiny svého drahocenného času. A to jste ještě ani nezačali nakupovat!
Jaké typy zákazníků navštěvují Vaše obchody?
Naše prodejny využívají zákazníci primárně k tzv. svačinovým nákupům a k dokoupení chybějících surovin do domácnosti. I když jsou prodejny OKAY market rozměrově většinou menší, nabízíme zákazníkům 2500 položek od koloniálu, drogerie, pečiva až po občerstvení – tzv. fast food.
Za dobu fungování se nám podařilo vyvinout jedinečný systém zásobování. Naše prodejny zásobujeme denně z centrálního skladu pomocí automatického objednávkového systému. Díky tomu máme na prodejnách vždy plný sortiment zboží.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!