Společnost DEICHMANN-OBUV shledává, že celkový potenciál v České republice je na 130 až 150 prodejnách. Vše ale závisí na vývoji hospodářské situace státu a kupní síly. Letos se jí podařilo umístit na prvním místě v ocenění Štiky českého byznysu v Jihomoravském kraji.
pondělí
05.01.2015
Jedničkou na trhu v oblasti prodeje bot v ČR se může pochlubit firma DEICHMANN-OBUV. Jak se jí dařilo v loňském roce, promluvila jednatelka firmy Gabriela Hrachovinová.
 

Jak byste zhodnotila loňskýrok pro DEICHMANN? Jak byste jej srovnala s rokem předminulým?

Společnost DEICHMANN-OBUV sledovala i v loňském roce dynamický růst. Jedním z našich kvantitativních cílů roku 2014 je dosažení kladného výsledku hospodaření společnosti DEICHMANN-OBUV. Významným předpokladem pro splnění tohoto cíle je nárůst obratu ve srovnání s rokem předchozím při přísné kontrole vývoje nákladů.

A co se nám v něm podařilo?

Otevřeli jsme šest nových prodejen, a to v Brně, Velkém Meziříčí, Ivančicích, Mostě, Mohelnici a Rychnově nad Kněžnou. Díky naší expanzi jsme v roce 2014 mohli na trhu práce nabídnout 32 nových pracovních příležitostí. Dále jsme v tomto roce realizovali několik přestaveb stávajících prodejen. Od března mohou naši zákazníci podrobně zkoumat nabídku značky DEICHMANN také online a využít možnosti nákupu obuvi přes náš internetový obchod.

Proč jste rozhodli zavést i tento distrubuční kanál do Vaší strategie?

Maloobchod prochází změnou a to má samozřejmě také zcela konkrétní dopady na klasický prodej. Z mého pohledu mají dlouhodobou budoucnost jen stabilní, pevní obchodníci, kteří si uvědomují svoji pozici a současně rozvíjejí nové koncepty a integrují téma online prodeje. Alfou a omegou je zastihnout a oslovit zákazníka v rámci všech možných prodejních kanálů. Od března 2014 tak mohou naši zákazníci podrobně zkoumat nabídku značky DEICHMANN také online. To znamená, že kromě obvyklé otevírací doby kamenných obchodů mají možnost vybírat z kompletní produktové palety pro dámy, pány i děti online z pohodlí svého domova, a to 24 h denně po sedm dní v týdnu. Kurýr pak doručí objednané zboží zdarma na uvedenou adresu. Pokud by obuv zákazníkovi nevyhovovala, může ji buď odeslat zpět, nebo bezplatně vrátit v obchodě.

Jaké máte plány do dalších let?

Cílem společnosti Deichmann je být nejlepším prodejcem obuvi pro naše zákazníky a z toho důvodu je naším plánem být našim zákazníkům co nejblíže. Absolutním základem musí být to, že se jim přiblížíme prostřednictvím všech možných distribučních kanálů. Vyhledávání nových lokalit pro naše moderní prodejny zůstává i nadále jedním z důležitých témat, kterými se zabýváme. Neustále se ukazuje, že v místech, kde otvíráme naše nové prodejny, jsme jednou z vůdčích společností, které ovlivňují frekvenci zákazníků v dané lokalitě. Ze současného pohledu shledáváme celkový potenciál v České republice na 130 až 150 prodejen. Vše ale závisí na vývoji hospodářské situace státu a kupní síly. Z minula víme, že se situace může změnit. Když jsme v ČR začínali, plánovali jsme otevření 40-50 prodejen a dnes jich máme dvojnásobek.

V budoucnu jistě v práci na zkvalitňování stěžejních bodů našeho úspěchu nepolevíme a budeme dále pracovat na tom, abychom si naši roli jedničky na trhu zasloužili.

Jak byste popsala trh, na kterém Vaše společnost působí?

Český maloobchodní trh s obuví není výrazně odlišný od ostatních evropských trhů s obuví, na kterých má skupina Deichmann své zastoupení. Rozhodujícím faktorem na tomto trhu je zákazník. Od roku 2011 jsme jedničkou na českém maloobchodním trhu s obuví a našim úkolem je zasloužit si tuto naši roli. Být nejlepším prodejcem obuvi pro naše zákazníky dosahujeme pouze tím, že zákazníkovi vždy nabízíme výjimečnou nabídku.

Po jedenácti letech zkušeností na českém maloobchodním trhu s obuví věříme i v dlouhodobém horizontu v jeho stabilní a pozitivní vývoj.

Co pro Vás znamená ocenění Štiky českého byznysu, kde se firma umístila jako první v Jihomoravském kraji za rok 2014?

Toto ocenění náš velmi těší. Potvrzuje, že společnost DEICHMANN-OBUV je stabilní a dynamickou firmou, která nedosahuje zisky samoúčelně. Dosahování zisků v naší společnosti je nutné proto, aby bylo možné udržovat společnost silnou, vytvářet nová pracovní místa, vést expanzi z vlastních zdrojů a reflektovat sociální úkoly. Všechna získaná ocenění jsou pro nás všechny ze společnosti DEICHMANN-OBUV nejen velkou motivací, ale především velkým závazkem.