Sázka na chutě zákazníků
Při rozvoji sítě prodejen Boutique Gurmán májí nezastupitelné místo franšízoví partneři. Jedním z nich je právě Dušan Machala, který provozuje franšízovou pobočku ve Vsetíně. Do podnikání vstoupil proto, že před otevřením jeho provozovny byl ve městě problém koupit kvalitní delikatesy. „Bez franšízy bych do toho nešel. Podpora mateřské společnosti je důležitá,“ říká Dušan Machala.
Podle něj je zásadní svému podnikání především věřit. Nalézt artikl, který osloví zákazníka a v neposlední řadě ho umět správně prodat. Sám podniká také v gastronomii a při porovnání obou oborů přiznává, že s pomocí franšízy je vše mnohem jednodušší. „Jede to lépe, než jsem očekával. Když jsem začínal, lidé v okolí předpovídali, že do tří měsíců zase skončím,“ komentuje začátky svého vsetínského podniku.
Překonaná očekávání
Síť obchodů se sýry a delikatesami Boutique Gurmán dnes zahrnuje pět vlastních a 23 franšízových prodejen. Její začátek byl však do jisté míry dílem šťastné náhody. Majitel značky Martin Svačinka začínal jako prodejce tradičního arménského dortu Marlenka, k němuž následně přidal sýry, které ho, jak sám říká, přitahovaly již od 20 let. Když pak potkal pár lidí se stejnou vášní pro mléčné produkty jako on, byl zárodek dnešní společnosti na světě.
Pravdou však je, že na prvopočátku sám neočekával jak daleko se může ve svém podnikání dostat „Mít zdravé produkty nejen pro svou rodinu, pro přátele. K tomu vedl nápad s kamarádem mít i voňavé obchůdky, do kterých budou lidé chodit rádi. Takže jsem otevřel první, přidal druhý, no a pak se to rozjelo zcela mimo mé původní očekávání,“ vysvětluje Martin Svačinka
Byznys je nekonečný příval nových podnětů a změn, na které musí podnikatel neustále reagovat. Jak hodnotí Svačinka obor, ve kterém dosáhl nemalých úspěchů? „Podnikání v kvalitní gastronomii má jednoznačně budoucnost. Díky osvětě známých kuchařů lidé přestávají jíst blafy. Boutique Gurmán se na trhu objevil právě včas. Máme již svou zavedenou klientelu a lidé chodí do sýráren čím dále více,“ doplňuje Martin Svačinka s tím, že mnozí již pochopili, že na rozdíl od velkých hyper a supermarketů najdou v menších prodejnách jeho sítě osobní přístup, ucelené informace o zboží a vychytávky, které prostě jinde neseženou. A že lidé mlsají rádi a rádi budou mlsat i v budoucnu, je asi téměř stoprocentně jisté.
České sýrárny chtějí dobýt cizinu
Ačkoli je o licence ze strany potenciálních franšízových partnerů zájem, bezhlavý rozvoj sítě však však pro Boutique Gurmán tím pravým ořechovým. „Základem je, aby se dařilo dobře všem našim sýrárnám,“ říká Svačinka. Česko však již "sýrárnám" začíná být malé.
Díky spolupráci s firmou Zijerveld z Holandska, která je jednou z vedoucích hráčů na evropském trhu se sýry, se již dnes poohlíží po zahraničních příležitostech. První na řadě by mělo být Slovensko, kde již společnost hledá master-franšízanta. Poté by ráda expandovala také do Polska. Výhledově by koncept chtěl proniknout na další evropské trhy jako jsou například Rakousko, Maďarsko nebo Slovinsko.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!