Investice do otevření pobočky franšízového konceptu ORION - český obchod pro domácnost činí zhruba 1,5 milionu korun.
Úterý
21.07.2015
Síť Orion zažívá prudký rozvoj prodejen jak v Čechách, tak i na Slovensku.
 

Franšízový koncept ORION - český obchod pro domácnost, nabízející svým zákazníkům širokou paletu domácích potřeb, se s pomocí franšízové spolupráce prudce rozvíjí.  Že se nejedná pouze o náhlý výkyv potvrzuje i neutuchající zájem o nové franšízové licence. „V současné době evidujeme přípravu asi 10 prodejen, které plánujeme otevřít do konce měsíce října. Zájemců stále přibývá, ať už z řad současných franšizantů, kteří jsou úspěšní a chtějí se dále rozvíjet nebo nově příchozích,“ dodává Tomáš Maloch, obchodní manažer sítě ORION.

Situace na Slovensku je obdobná.  U našich východních sousedů zákaznici naleznou aktuálně osm prodejen a do konce roku je v plánu otevření dalších šesti. „Naše plánovací harmonogramy jsou stále naplněny po jejich kapacitu. Tu jsme museli navíc upravit se sílícím rozvojem na Slovensku. I tak byly kapacity ihned opět naplněny,“ vysvětluje situaci Maloch a dodává, že vedle franšízových provozoven má společnost Orion v plánu otevřít i co možná největší počet mateřských prodejen.

Nová cesta

Další možností podnikání pod značkou ORION je využít způsobu shop-in-shop, který již zahájil provoz ve Žďáru nad Sázavou a v Sušici. Tato možnost je vhodná pro ty, kteří by chtěli svůj stávající obchod obohatit o produkty z portfolia společnosti. Dvě nové ORION oddělení naleznou zákazníci i na Slovensku, a to v Trenčíně a Popradu.

Podle Malocha ani takto velký rozvoj stále nezaplnil všechna vhodná místa pro provozování obchodu a rozsáhlou expanzi pobočkové sítě očekává společnost i v roce 2016. Firma se nebrání ani prodeji vlastních provozoven stávajícím prověřeným franšízantům.

V Čechách nalezneme velké množství franšízových konceptů z mnoha zemí světa.  Na trhu mají své nezastupitelné místo i ryze české projekty, které jsou někdy schopny lépe reflektovat přání místních zákazníků. To potvrzuje i Maloch, který se u zájemců o licenci čím dál častěji setkává s tím, že je koncept ORION zaujal právě proto, že vznikl v České republice.

Vlastní byznys

Že není složité otevřít si vlastní prodejnu pod značkou ORION dokazuje i zkušenost franšízantů Lukáše Honzíka a Michala Šedivého, kteří provozují prodejnu v obchodním centru EDEN Praha prostřednictvím společnosti CMM Retail. „Naše spolupráce s firmou ORION začala již před rokem, kdy jsme spolu s "expanzním týmem” franšízora začali hledat vhodné prostory pro naše podnikání,“ přibližuje začátky podnikání Lukáš Honzík.

Oba podnikatelé hledali vhodný koncept, který by jim vyhovoval, a to jak v Čechách, tak i v zahraničí. „Pro ORION jsme se rozhodli z několika důvodů. jedná se o zcela český koncept, který má dlouhou tradici a silné zázemí a dále nás přesvědčil jednoduchý a transparentní model franšízové spolupráce,“ vysvětluje Honzík, proč si zvolili pro svůj byznys právě značku ORION. Podle obou podnikatelů je výhodou franšízové spolupráce prověřené know-how a podpora mateřské společnosti jak během provozu, tak i v případě méně obvyklých událostí.