Nezastavitelný rozvoj
Franšízový koncept ORION - český obchod pro domácnost, nabízející svým zákazníkům širokou paletu domácích potřeb, se s pomocí franšízové spolupráce prudce rozvíjí. Že se nejedná pouze o náhlý výkyv potvrzuje i neutuchající zájem o nové franšízové licence. „V současné době evidujeme přípravu asi 10 prodejen, které plánujeme otevřít do konce měsíce října. Zájemců stále přibývá, ať už z řad současných franšizantů, kteří jsou úspěšní a chtějí se dále rozvíjet nebo nově příchozích,“ dodává Tomáš Maloch, obchodní manažer sítě ORION.
Situace na Slovensku je obdobná. U našich východních sousedů zákaznici naleznou aktuálně osm prodejen a do konce roku je v plánu otevření dalších šesti. „Naše plánovací harmonogramy jsou stále naplněny po jejich kapacitu. Tu jsme museli navíc upravit se sílícím rozvojem na Slovensku. I tak byly kapacity ihned opět naplněny,“ vysvětluje situaci Maloch a dodává, že vedle franšízových provozoven má společnost Orion v plánu otevřít i co možná největší počet mateřských prodejen.
Nová cesta
Další možností podnikání pod značkou ORION je využít způsobu shop-in-shop, který již zahájil provoz ve Žďáru nad Sázavou a v Sušici. Tato možnost je vhodná pro ty, kteří by chtěli svůj stávající obchod obohatit o produkty z portfolia společnosti. Dvě nové ORION oddělení naleznou zákazníci i na Slovensku, a to v Trenčíně a Popradu.
Podle Malocha ani takto velký rozvoj stále nezaplnil všechna vhodná místa pro provozování obchodu a rozsáhlou expanzi pobočkové sítě očekává společnost i v roce 2016. Firma se nebrání ani prodeji vlastních provozoven stávajícím prověřeným franšízantům.
V Čechách nalezneme velké množství franšízových konceptů z mnoha zemí světa. Na trhu mají své nezastupitelné místo i ryze české projekty, které jsou někdy schopny lépe reflektovat přání místních zákazníků. To potvrzuje i Maloch, který se u zájemců o licenci čím dál častěji setkává s tím, že je koncept ORION zaujal právě proto, že vznikl v České republice.
Vlastní byznys
Že není složité otevřít si vlastní prodejnu pod značkou ORION dokazuje i zkušenost franšízantů Lukáše Honzíka a Michala Šedivého, kteří provozují prodejnu v obchodním centru EDEN Praha prostřednictvím společnosti CMM Retail. „Naše spolupráce s firmou ORION začala již před rokem, kdy jsme spolu s "expanzním týmem” franšízora začali hledat vhodné prostory pro naše podnikání,“ přibližuje začátky podnikání Lukáš Honzík.
Oba podnikatelé hledali vhodný koncept, který by jim vyhovoval, a to jak v Čechách, tak i v zahraničí. „Pro ORION jsme se rozhodli z několika důvodů. jedná se o zcela český koncept, který má dlouhou tradici a silné zázemí a dále nás přesvědčil jednoduchý a transparentní model franšízové spolupráce,“ vysvětluje Honzík, proč si zvolili pro svůj byznys právě značku ORION. Podle obou podnikatelů je výhodou franšízové spolupráce prověřené know-how a podpora mateřské společnosti jak během provozu, tak i v případě méně obvyklých událostí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář