Ideálním místem pro otevření vlastní provozovny pod značkou Husky jsou atraktivní obchody s výlohou v centru města nebo obchodní jednotky v obchodním centru.
Středa
22.07.2015
Martin Havlíček začal podnikat pod značkou Husky teprve před rokem. Se společností předtím spolupracoval celých 15 let.
 

Už více než rok podniká Martin Havlíček pod značkou Husky v Hradci Králové. Jeho franšízor, však pro něj nebyl neznámou společností, ale dlouholetým obchodním partnerem. „Podnikám sice teprve rok, ale rozhodnutí stát se franšízantem nelituji. Od Husky jsem dlouhé roky odebíral zboží, a proto jsem věděl, co můžu od firmy očekávat,“ vysvětluje Havlíček.

Motivem pro vstup do franšízového podnikání, byla pro Havlíčka snaha o zkvalitnění jeho obchodu a podpora silné společnosti. V neposlední řadě také zvýšení tržeb. „Všem, kteří uvažují nad vstupem do franšízové spolupráce se společností Husky, bych to vřele doporučil. Kdybych se měl znovu rozhodovat, zda začnu takto podnikat, šel bych do toho,“ komentuje své rozhodnutí Havlíček.

Příležitost k podnikání

V České republice je jedna z největších konkurencí na trhu s outdoorovým zbožím v Evropě,“ upozorňuje Milan Ponrt, manažer obchodní sítě společnosti Husky a zároveň dodává, že i přesto firma vidí v Čechách stále nemalý růstový potenciál s tím, že v případě franšíz, je zde místo pro pět až deset provozoven.

Otevření franšízové pobočky, však není zdaleka jedinou možností, jak začít podnikat se společností Husky. „Zájemcům nabízíme také partnerskou spolupráci, při které určitou procentuální část nabízeného sortimentu tvoří naše produkty,“ přibližuje Ponrt jednu z podnikatelských možností, kterou společnost nabízí.

Zvyšující se nároky

Český spotřebitel je nejen stále bohatší, ale také poučenější. To se projevuje i v segmentu sportovního zboží. „U českých spotřebitelů se zvyšuje zájem o kvalitní zboží a oproti minulosti nenakupují impulsivně. Zákazníci kladou důraz především na kvalitu a různé technologické vychytávky u našich produktů,“ popisuje zákaznické preference Ponrt a dodává, že cílem mnoha zákazníků je nalézt výhodný poměr mezi cenou a kvalitou.

Podle Milana Ponrta se v segmentu outdoorového zboží vyskytují dvě základní období zvýšených prodejů. Prvním z nich je červen a červenec, kdy si lidé pořizují spektrum zboží určeného hlavně na camping, jako jsou například stany, spacáky, letní oblečení. Druhé období nadprůměrných prodejů, je na přelomu roku, kdy si zákazníci pořizují zimní vybavení.

Aktuálně u nás nakupující naleznou 18 obchodů Husky, z nichž je pět provozováno formou franšízové spolupráce. Zájemce o otevření vlastního franšízového obchodu si musí připravit minimálně 700 tisíc korun, v závislosti na velikosti a umístění obchodní jednotky. Společnost nevyžaduje žádné měsíční poplatky ani odvody s výjimkou dvou procent z obratu formou marketingový poplatek, který se hradí měsíčně.