"Soustředíme se na vyvážený rozvoj franšízového konceptu jak v Česku, tak i na Slovensku. Již dnes máme potvrzené otevření poboček v Karviné, Mariánských Lázních, Plzni, Praze, Chrudimi, Hodoníně, Vrchlabí, Jaroměři," prozrazuje Tomáš Maloch, obchodní manažer sítě Orion.
pondělí
03.08.2015
Franšízová síť Orion – český obchod pro domácnost láká franšízanty i proto, že je z tuzemska, říká v Rozhovoru týdne Tomáš Maloch, obchodní manažer sítě.
 

Jaký je momentálně zájem o franšízové licence Vašeho konceptu?

V současné době evidujeme přípravu asi 10 prodejen, které plánujeme otevřít do konce měsíce října. Zájemců stále přibývá, ať už z řad současných franšízantů, kteří jsou úspěšní a chtějí se dále rozvíjet nebo nově příchozích zájemců. Silný zájem zaznamenává Slovensko, kde již Orion má v současné době 8 provozoven a do konce roku plánuje otevřít až dalších šest nových prodejen Orion – slovenský obchod pro domácnost.  

Jak v poslední době vypadal rozvoj pobočkové sítě Orion?

Naše plánovací harmonogramy jsou stále naplněny po jejich kapacitu. Tu jsme museli navíc upravit se sílícím rozvojem na Slovensku. I tak byly kapacity ihned naplněny. Vzhledem k pokračujícímu rozvoji na tuzemském trhu se k silné expanzi probouzí i již zmiňované Slovensko, kde zájem o franšízový koncept stoupá, ale máme v plánu také otevřít co možná největší počet mateřských poboček.

Otevřeli jste nové pobočky?

Orion v České republice otevřel nové prodejny ve Frýdku Místku, Brně Futuru a spustili jsme nové franšízové projekty shop in shop ve Žďáru nad Sázavou a Sušici. Dva pilotní projekty shop i shop byly spuštěny i na Slovensku, kde se jedná o města Trenčín a Poprad. Nové franšízové provozovny spatřily světlo světa v Praze Lužinách, Pardubicích, Kutné Hoře a Havlíčkově Brodě. 

Jaké jsou další rozvojové plány pro koncept Orion v letošním roce?

Soustředíme se na vyvážený rozvoj franšízového konceptu jak v Česku, tak i na Slovensku. Již dnes máme potvrzené otevření poboček v Karviné, Mariánských Lázních, Plzni, Praze, Chrudimi, Hodoníně, Vrchlabí, Jaroměři. Pro Slovensko to jsou města Senec, Nitra, Prievidza, Trnava, Liptovský Mikuláš, Košice, Čadca, Zlaté Moravce, Spišská Nová Ves, na která se můžete těšit. Tím by měl samozřejmě končit jen rok 2015. V následujícím roce plánujeme opět stabilní rozvoj a je tak možné se i nadále ucházet o pozici franšízanta franšízového konceptu Orion. 

Myslíte si, že při rozhodování u zájemců o Váš koncept rozhoduje do nějaké míry to, že se jedná o tuzemský koncept?

Stále více se setkávám s tím, že odpovědí na mou otázku proč Vás zaujal právě náš franšízový koncept je reakce „velmi mne imponuje to, že franšízový koncept Orion – český obchod pro domácnost je ryze českým konceptem“, takže ano, myslím si, že to při rozhodování případných zájemců hraje určitou roli.

Jak jste na tom s rozvojem na Slovensku? Jaké plány máte přichystány pro tento trh?

Jak jsem již zmiňoval dříve, dbáme na vyvážený rozvoj franšízového konceptu pro Česko a Slovensko. Ale vzhledem k navýšení kapacit expanzního týmu plánujeme do konce roku 2015 otevřít alespoň 6 nových prodejen. Rádi bychom se drželi podobné cesty, jakou jsme zvolili i u nás. Prvotní pro nás bude založení určité základny prodejen a následné posilování pozice formou franšízových prodejen. Orion se nebrání ani jednání o prodeji svých poboček prověřeným a zkušeným franšízantům ve své síti.