Kopírování úspěch nepřináší

„Na začátku jsme měli velké plány ohledně expanze do zahraničí, ale byrokracie v různých zemích zatím bohužel vítězí. Skutečně je to těžší než jsme vůbec čekali, ale nevzdáváme se. V současnosti konečně finalizujeme a spouštíme fungování na Slovensku,“ prozrazuje Radek Straka junior.
pondělí
21.03.2016
Získat franšízanty není snadné. To ví i v síti Extra Stěhování. Jejich partneři přichází díky zkušenostem těch stávajících.
 

Důvodem tohoto faktu je podle spolumajitele konceptu Extra Stěhování Radka Straky juniora zejména to, že Češi na možnost výdělků a podnikání prostřednictvím franšízových systémů v současné době neslyší. A to, i když statistiky hovoří jinak, jak ukázal Franchising Report společnosti PROFIT system. „Dost často se setkáváme s tím, že ani nechápou podstatu tohoto podnikání a vidí v něm lumpárnu, nebo podvod. A my máme při pravidelných schůzkách se zájemci o franšízu jen malý časový prostor, abychom jim vysvětlili, že tomu tak není,“ vysvětluje Straka junior s tím, že se tak často dostávají do situace, že si je potenciální zájemce o vstup do systému vyslechne, a potom usoudí, že stěně úspěšně dokáže podnikat sám, bez jakékoli podpory sítě.

Touto cestou však dochází v podstatě k vytváření konkurence, která je ne vždy kvalitní. Její provozovatelé si pak neuvědomují, že jako „sólisté“ mají začátek podnikání stokrát složitější a nutně se nemusí dočkat úspěchu. „Po letitých zkušenostech máme již z praxe vypozorováno, že nejčastějším novým franšízantem je ten, kdo se osobně zná s nějakým již fungujícím členem ze sítě a skutečně ví, že se jedná o systém, který mu v podnikání výrazně pomůže,“ vysvětluje Radek Straka junior.

Síť má nižší náklady

Jak jsme již dříve informovali, postupem času vsadili majitelé franšízové sítě Extra Stěhování na poskytování komplexních služeb, a tak vznikly další koncepty – Extra Uklízení a Extra Manžel. Právě prvně jmenovaný zažil v loňském roce velký rozkvět. Dnes na našem trhu funguje v rámci Extra Stěhování 12 poboček, devět z nich je provozováno franšízanty. V případě Extra Uklízení to je 11 franšízových poboček a dvě provozované centrálou, Extra Manžel se pak může opřít o šest franšízantů a dvě vlastní filiálky.

Jakkoli je získání kvalitních franšízových partnerů pracné, spolupráci s nimi si Radek Straka junior nemůže vynachválit. „Vždy se jedná o lidi, kteří se skutečně přesvědčili, že všechno funguje tak jak říkáme a sami přichází na to, že možnosti růstu jejich podnikání v síti jsou neomezené. Samozřejmě jsme měli také pár černých dušiček, které po čase usoudili, že už mají veškeré informace a všechno znají, a že můžou klidně podnikat sami a nás k tomu nepotřebují,“ říká Radek Straka s tím, že tomu se v podstatě zabránit nedá. Sami si totiž musí přijít na to, že jednotlivec má chtě nechtě daleko vyšší náklady, než centrální síť, a že poplatky síti jsou zanedbatelnou částkou oproti té, kterou musí vynaložit jako jednotlivci.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014