Ženy jsou stále podnikavější
Kritéria pro přihlášení se do soutěže na základě ratingu odborného garanta projektu, společnosti CRIF - Czech Credit Bureau, v letošním roce splnilo 17 887 obchodních společností vlastněných ženami. Do semifinále pak odborný garant nominoval a doporučil 720 z nich. Ty se tradičně utkají o titul v několika kategoriích. V první z nich „Česká podnikatelka, která podnik vlastní a řídí“ budou uděleny ceny za první až třetí místo v podkategoriích Malá společnost (roční obrat 10 – 30 milionů Kč), Střední společnost (roční obrat 30-80 miliónů Kč) a Velká společnost (roční obrat 80 miliónů Kč a více).
Další ocenění „Cena ČSOB - Výjimečná podnikatelka“ hodnotí vliv na obohacení trhu nebo společnosti, zohlednění sociálních a jiných aspektů její činnosti. Třetí kategorie „Cena za inovativní řešení“, která je udělována pod patronací České pojišťovny, oceňuje inovativní přístup firmy za poslední tři sledované roky bez ohledu na kategorii, ve které je firma zařazena. Cenu za výjimečný růst pak předá společnost Microsoft ČR.
„Podnikatelky neoceňujeme proto, aby si pak daly cenu do vitrínky. Tím, že oceníme jejich podnikání, myšlenky, nápady, produkty a příběh jim pomáháme, aby i ony ocenily svůj byznys, aby ocenily samy sebe, a bychom my všichni mohli být hrdí na to, co české ženy dokázaly. Myšlenka poukazovat na úspěch českých firem u nás a ve světě je společným jmenovatelem i našich dalších projektů, které všechny shrnujeme pod značkou Budujeme hrdé Česko,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka projektu.
Z analýz společnosti CRIF – Czech Credit Bureau vyplývá, že ženy jsou v podnikání stále aktivnější. „Například jsme zjistili, že došlo ke zvýšení podílu obchodních společností vlastněných jen ženami o 6 procentních bodů z původních 8 % v roce 2005 na 14 % v roce 2016. Když k tomu doplním informaci, že obchodní společnosti vlastněné pouze ženami vykazují lepší výsledky při hodnocení závažnějších negativních informací než firmy vlastnění pouze muži, musíme si jen přát, abychom zmíněné trendy v našich analýzách mohli v budoucnu potvrdit,“ uvádí Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.
PŘEČTI ČLÁNKY
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI