Byznys pro domácnost
Česká společnost ORION, specializující se na prodej domácích potřeb, rozvíjí franšízovou síť prodejen již pět let. Za tuto dobu se konceptu v Česku a na Slovensku podařilo otevřít 51 obchodů provozovaných franšízanty. Celkové číslo prodejen s touto značkou však dosahuje 96, protože kromě franšízové rozvíjí společnost i sít vlastních obchodů. Kromě plánů na rozvoj maloobchodní sítě se firma chystá prostřednictvím sesterské společnosti proniknout i na polský trh.
Hlavním motivačním faktorem pro zájemce je podle zástupce pro franšízing Tomáše Malocha výše počáteční investice, která se pohybuje okolo jednoho a půl milionu korun. Dalším faktorem je podpora a poradenství financování ze strany centrály, která dokáže dobře odhadnout obrat a na něj navázaný výdělek a návratnost počáteční investice. „Samotná návratnost je samozřejmě hodně individuální, při ideálním průběhu se může pohybovat v rozmezí dvou až tří let,“ říká Tomáš Maloch.
Přestože do franšízové sítě vstupují stále noví franšízoví partneři, eviduje firma převládající zájem ze strany stávajících franšízantů, kteří chtějí provozovat více obchodů. V současnosti provozuje a vlastní 28 franšízantů 51 franšízových obchodů. Poměr dvou prodejen na jednoho franšízanta by se měl přitom do konce roku zvýšit, protože se do té doby počítá s otevřením dalších 15 až 18 prodejen v Čechách a na Slovensku a minimálně 10 z nich by mělo být franšízových.
V blízké budoucnosti se bude ORION soustředit zejména na větší města, která dosud nebyla obsazena. Kromě tohoto cíle má firma zájem zdokonalovat interní procesy. „Od letošního roku jsme upravili tradiční kontraktační setkání společnosti. Chceme praktikovat osobnější přístup a tím zlepšovat komunikaci, od čehož si slibujeme zkvalitnění služeb a s tím související zvýšení tržeb,“ uzavírá Tomáš Maloch.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář