Ideální velikost obchodní jednotky pro koncept ORION je 150 m². Velikost prostoru se ale může pohybovat v rozmezí od 100 do 250 m².
pondělí
27.06.2016
Franšízová síť ORION chce letos dosáhnout na 100 prodejen. Prostřednictvím sesterské společnosti plánuje expanzi do zahraničí.
 

Česká společnost ORION, specializující se na prodej domácích potřeb, rozvíjí franšízovou síť prodejen již pět let. Za tuto dobu se konceptu v Česku a na Slovensku podařilo otevřít 51 obchodů provozovaných franšízanty. Celkové číslo prodejen s touto značkou však dosahuje 96, protože kromě franšízové rozvíjí společnost i sít vlastních obchodů. Kromě plánů na rozvoj maloobchodní sítě se firma chystá prostřednictvím sesterské společnosti proniknout i na polský trh.

Hlavním motivačním faktorem pro zájemce je podle zástupce pro franšízing Tomáše Malocha výše počáteční investice, která se pohybuje okolo jednoho a půl milionu korun. Dalším faktorem je podpora a poradenství financování ze strany centrály, která dokáže dobře odhadnout obrat a na něj navázaný výdělek a návratnost počáteční investice. „Samotná návratnost je samozřejmě hodně individuální, při ideálním průběhu se může pohybovat v rozmezí dvou až tří let,“ říká Tomáš Maloch.

Přestože do franšízové sítě vstupují stále noví franšízoví partneři, eviduje firma převládající zájem ze strany stávajících franšízantů, kteří chtějí provozovat více obchodů. V současnosti provozuje a vlastní 28 franšízantů 51 franšízových obchodů. Poměr dvou prodejen na jednoho franšízanta by se měl přitom do konce roku zvýšit, protože se do té doby počítá s otevřením dalších 15 až 18 prodejen v Čechách a na Slovensku a minimálně 10 z nich by mělo být franšízových.

V blízké budoucnosti se bude ORION soustředit zejména na větší města, která dosud nebyla obsazena. Kromě tohoto cíle má firma zájem zdokonalovat interní procesy. „Od letošního roku jsme upravili tradiční kontraktační setkání společnosti. Chceme praktikovat osobnější přístup a tím zlepšovat komunikaci, od čehož si slibujeme zkvalitnění služeb a s tím související zvýšení tržeb,“ uzavírá Tomáš Maloch.