Auto-moto na dobré vlně
Automobilový trh zdaleka neznamená pouze prodej vozidel. Zahrnuje totiž také navazující technické a obchodní služby. Firmy poskytující servisní služby motoristům přitom mají již dlouhou tradici nejen v rámci budování vlastních, ale i kvalitních franšízových systémů. Zákazník si tak často ani nevšimne, že právě využil služeb franšízové pobočky renomované sítě.
Počátky franšízingu v oblasti autoservisů sahají do devadesátých let minulého století. To dokládá první franšízová pobočka autoservisu BestDrive, která zahájila provoz právě před dvaceti lety. Franšízantem, který jako první začal podnikat v rámci tehdejší sítě Barum (později přejmenované na BestDrive), byla pelhřimovská společnost CIME. „Strategické spojení pro nás bylo určitě výhodné. Pokud mohu naši dvacetiletou spolupráci hodnotit zpětně, rozhodli jsme se správně. Franšíza se nám osvědčila. Trochu jsme měli obavu ze změny jména sítě – ze známého Barumu k novému BestDrive. Ale čas ukázal, že to bylo správně,“ bilancuje spolupráci jednatel společnosti Petr Král.
BestDrive je na tuzemském trhu největší sítí pneuservisů a autoservisů. Provozuje ji společnost ContiTrade Services, která je stoprocentně vlastněna společností Continental Barum. Vlastní síť tvoří aktuálně 66 vlastních provozoven a bezmála 100 franšízových prodejen a servisů.
V České republice má koncept podle jednatele společnosti ContiTrade Services Karla Kučery ambici patřit i nadále mezi přední poskytovatele auto-pneuservisních služeb a chce rovněž do budoucna rozvíjet svůj franšízový koncept. „Potřeby zákazníků se neustále mění a zásadním způsobem ovlivňují naše podnikání. Být blízko zákazníkovi tak není jen klišé, ale nutnost. A to jak přes fyzické pokrytí sítí prodejen nebo třeba nabídkou mobilních služeb,“ komentuje specifika konceptu a probíhající změny Karel Kučera s tím, že servisní síť poskytuje kromě dodávky zboží a komplexního řešení i odborné služby a online objednávání.
BestDrive ovšem není jedinou společností, která dokáže zákazníkům poskytovat komplexní služby. Mezi přední firmy v oboru se řadí rovněž Euromaster, který poskytuje jak autoservisní, tak pneuservisní služby po celé Evropě, kde má 2380 poboček, z toho je 920 franšíz. V rámci českého trhu provozuje Euromaster 22 franšízových autoservisů. Silné zastoupení v celosvětovém měřítku má i síť Bosch Car Service provozující ve světě 16 tisíc autoservisů. Na tuzemském trhu se nachází 81 servisních míst a podnikatelům usilujícím o spolupráci nabízí centrála partnerství fungující na principech franšízingu.
Na automobilový trh jsou navázány také franšízy, které nabízí čistící služby nebo doplňkový prodej automobilového vybavení. Mezi koncepty zabývající se čištěním aut patří automyčka Express (17 poboček), specialista na čištění párou MaxDrive (10 mobilních jednotek) nebo nový, původem irský koncept čistění vozů bez vody NoH2O (5 vlastních provozoven). Zájem o český trh projevil nedávno také polský LucArt, který jako distributor motorových olejů a autodoplňků momentálně vede jednání se dvěma tuzemskými zájemci o licenci a v blízké budoucnosti by tak měl začít nabízet produkty i českým zákazníkům.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem