Hry jsou pro firmy přidanou hodnotou
Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu Puzzleroom za poslední rok?
Za poslední rok jsme se rozšířili v Brazílii o jednu franšízovou a dvě partnerské pobočky. Co se týče vývoje trhu, tak Praha má již poptávku saturovanou a na trhu naopak zanikají nekvalitní únikové hry. Mimo hlavní město je naopak stále větší poptávka. Počet zákazníků se zvyšuje převážně z řad firemní klientely, která využívá únikové hry k teambuildingu či jako nástroj pro výběr nových zaměstnanců.
Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
V Čechách a ve Švýcarsku jsme oslavili již druhý rok na trhu a to si myslím vypovídá, i přes vzrůstající konkurenci, o tom, že naše hry jsou mezi hráči velmi oblíbené. V Brazílii jsme se za poslední rok rozšířili o další 4 pobočky a příští rok bychom se chtěli rozšířit i do dalších zemí Latinské Ameriky. Určitě bychom otevřít franšízovou pobočku mimo Prahu a dostat tak naše únikové hry, kterých máme momentálně v portfoliu 11, i mezi mimopražské.
"V Čechách bychom se chtěli rozšiřovat především do regionů a v Brazílii vidíme velký potenciál v rozšiřování v rámci městských aglomerací," komentuje plány na rozšiřování únikových her Kristína Benkovičová.
V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Jmenovala bych především relativně rozumnou výši vstupní investice, která je minimálně 100 tisíc korun podle počtu herních místností a výběru konkrétního designu. Dále je to prověřený room design, který šetří franšízantovi čas, energii a peníze, které by musel vydat na testování a vývoj.
Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
V České republice máme zájemců několik týdně, v Brazílii pak několik každý den. Zájemců přibývá i proto, že přibývá i únikových her. Je tedy nutné rychle reagovat, což při produkci vlastních her není úplně uskutečnitelné, protože hru nějakou dobu vymýšlíte a poté testujete. Při nákupu franšízy nebo jen samotných her ušetříte čas a víte, že si kupujete kvalitní produkt, který hráče baví.
Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Jediný faktor, který v současné době negativně ovlivňuje rozšíření konceptu, jsou spolehliví franšízoví partneři. Nejvíc zájemců je z Prahy, my ale sledujeme spíš geografickou expanzi.
Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Nabízíme nejen podporu v řízení, ale i marketingovou a PR podporu.
Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
V Praze máme pobočky dvě. V Curychu funguje jedna partnerská firma. V Brazílii pak máme jednu pobočku vlastní, dvě franšízy a dvě pobočky partnerské.
Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Oslovují nás různé instituce a firmy, abychom jim na míru vymysleli hry. Nejenom klasické únikové místnosti, ale i hry v terénu nebo v interiéru formou soutěží nebo plnění misí. Jednak jednorázově, v souvislosti s konkrétní událostí nebo permanentní, které chtějí firmy nabízet samy svým zákazníkům. Uvědomují si, že hra je skvělý způsob, jak zaujmout své zákazníky, představit jim svůj produkt nebo stávajícímu produktu dodat na atraktivitě a přidané hodnotě. Velice nás těší, že hravost si nachází místo tam, kde by to ještě nedávno nikdo nečekal. Vždy jsme těmto návrhům otevřeni a baví nás vymýšlet stále nové, zábavné a originální hry.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Společnost DoDo otevřela letos na podzim nové franšízové pobočky. Další rozšiřování sítě franšízantů chystá na rok 2023.
Společnost Adiv Lease hledá partnery podnikatele, díky nimž rozšíří síť Rent-pointů. Co vše potřebují k rozjezdu svého podnikání?
Prázdniny a doba dovolených jsou za námi. Láká vás podnikání v cestovním ruchu? S franšízou Colona Glamping můžete rozjet byznys i do půl roku.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...