V Číně kvete byznys s kávou

Americký řetězec Starbucks má v Číně na 2500 provozoven ve 118 městech, zaměstnává více než 30 tisíc lidí a obslouží více než pět milionů zákazníků týdně.
Pátek
20.01.2017
Kavárenský řetězec Starbucks si v čajové velmoci našel své pevné místo. Do roku 2021 zdvojnásobí počet tamních poboček.
 

Americký kavárenský řetězec Starbucks oznámil, že do roku 2021 plánuje otevřít na 12 tisíc nových poboček po celém světě. Nejslibnějším a největším zahraničním trhem přitom pro celosvětově zavedenou značku zůstane i v nadcházejících letech Čína (působí tam již 17 let). V nejlidnatější zemi světa by se počet licenčních kaváren Starbucks měl do roku 2021 zdvojnásobit. Cílem je 5 tisíc čínských poboček oproti stávajícím 2,5 tisícům.

Podle vedení centrály Starbucks by čínský trh mohl v budoucnu předběhnout dokonce i ten americký - v USA má firma nyní 12 900 poboček. Tržby řetězce z čínských poboček činí 13 % celkového obratu franšízové sítě, a jejich zisk roste téměř dvojnásobně rychleji než v domovských Spojených státech. Do Číny se přesune letos i koncept prémiových kaváren a pražíren Starbucks Reserve & Roasteries, který společnost zavedla jako první v Seattlu. První neamerický obchod tohoto druhu se letos otevře v Šanghaji. Zákazníci se v něm mohou seznámit i se způsobem výroby kávy a získávání kávových zrn do nápojů značky Starbucks.

V 67 zemích světa

Rozšiřování franšízového konceptu a značky má s sebou přinést i určitá zlepšení v oblasti samotných služeb. Starbucks nedávno uzavřel strategickou spolupráci s čínskou společností Tencent, poskytovatelem pokročilých internetových služeb. Ve všech kavárnách Starbucks v Číně díky ní budou moci zákazníci platit pomocí aplikace Pay WeChat. Od letošního roku má také více než 800 milionů aktivních uživatelů platformy WeChat-in možnost poslat přes internet jako dárek značkový výrobek s logem Starbucks.

Americký řetězec má v současné době asi 22 000 kaváren v 67 zemích světa. T toho 2400 jich je rozmístěných v Evropě, na Středním východě a v Africe. Starbucks začal fungovat jako franšíza až v roce 2013, a výběr nových partnerů a franšízantů je vždy velmi přísný a náročný. První pobočky mimo USA otevřel v Británii. Do České republiky vstoupila značka Starbucks v lednu roku 2008, kdy zahájila provoz kavárna na pražském Malostranském náměstí. Majitelem licence na provozování kaváren Starbucks v České republice je společnost AmRest, která v současnosti vlastní celkem 26 kaváren.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015