Majitelé Fruitisima se rozešli

V roce 2015 Lichtenberg (vpravo) a Hummel založili také franšízovou síť bistro-kaváren Home Office, která má obohacovat okolí velkých kancelářských budov a center o místa určená výhradně k relaxaci nad kávou a občerstvením.
pondělí
06.03.2017
Po 13 letech odešel z čela společnosti a franšízové sítě Fruitisimo Tomáš Lichtenberg, Jan Hummel se stal majoritním vlastníkem.
 

Jako studenti při stáži v Americe vymysleli Jan Hummel a Tomáš Lichtenberg "nejovocnější bary ve tvém okolí". Značka Fruitisimo vyznává slogan LIVE WHAT YOU LOVE, tedy zdravý aktivní životní styl, zábavu, a vášeň pro ovoce všeho druhu. Její nabídka pro zákazníky je postavená především na ovocných a zeleninových koktejlech, zmrzlině či zdravých svačinkách. Česká společnost, poskytující také možnosti franšízy, vznikla v roce 2003. Dnes má v Česku, Slovensku a Maďarsku více než 50 poboček.

Lichtenbergův podíl ve vlastnické společnosti Fruitisimo bude nyní po jeho odchodu rozdělený mezi Jana Hummela a dvojici investorů, kteří do firmy vstoupili na podzim. Leoš Navrátil a Josef Soukal loni odkoupili od dvojice majitelů značky Fruitisimo 30% podíl. Účelem jejich vstupu do firmy je primárně financování zahraniční expanze Fruitisima. Loňské tržby Fruitisima dosáhly sumy 235 milionů korun.

Rozchod byl věcí domluvy

Navrátil se Soukalem nyní po Lichtenbergově odchodu vlastní dohromady zhruba 40% podíl, zbylých 60 % zůstává majetkem Jana Hummela. Svého kolegu musel z vedení vyplatit, částku nezveřejnil. Hlavním důvodem odchodu Tomáše Lichtenberga byly rozdílné představy o řízení firmy. "Došlo k rozdělení rolí jak manažersky, tak majetkově, Tomáš Lichtenberg bude nyní plně vlastnit, i se naplno věnovat řízení a rozvoji společnosti Giftisimo, která se tímto vyčlenila ze skupiny Fruitisimo Group. Oproti tomu Honza Hummel se bude plně soustředit na koncept Fruitisimo. Rozchod byl věcí domluvy, seděli v obou firmách na dvou židlích současně, což nebylo ideální řešení," říká development manager ve Fruitisimo group ČR Michal Příhoda.

Na chodu společnosti ani jejích franšíz změny ve vedení a vlastnictví Frutisima nebudou mít vliv. "Nic zásadního se určitě měnit nebude, ani interně, ani směrem k zákazníkům. O žádném rebrandingu nebo podobně se vůbec neuvažuje," ujišťuje Příhoda. Fruitisimo nadále podle jeho slov pokračuje v rozvoji své sítě ovocných barů, a plánuje v následujících 2 letech vstoupit na další 2 nové evropské trhy. Nové projekty by měla přinést spolupráce Fruitisima s čerpacími stanicemi Shell. V březnu má značka v plánu odstartovat také novou službu rozvozu zákazníkům ve spojení s vlastním eshopem.