Starbucks zahájil bitvu o Italy

Do konce příštího roku se otevře v Miláně vůbec první italská pobočka Starbucks Rostery, oznámilo vedení pro americkou stanici CNN. Starbucks má pobočky ve 27 zemích, Itálie na jejich seznamu dosud chyběla.
Čtvrtek
02.03.2017
Američan Howard Schultz vymyslel koncept Starbucks v roce 1983 během cesty do Milána. Značka v zemi, kde přišlo na svět espresso, otevře příští rok svou vůbec první kavárnu.
 

Globálně vůbec největší kavárenská síť původem z USA se vrací do města, které bylo inspirací pro vznik značky v podobě, jak jí známe dnes. Nová kavárna a pražírna Starbucks v Miláně bude mít rozlohu 2,5 tisíce metrů čtverečních, nabízet by měla prémiovou kávu a pečivo od přední milánské společnosti Rocco Princi. Podobně jako ve svých dalších specializovaných prémiových prodejnách Starbucks Roastery mimo Evropu, například v Šanghaji či New Yorku.

Starbucks plány na vstup do Itálie, která je domovinou klasického espressa, oznámila těsně před odchodem Howarda Schultze z vedení. Krok je to poměrně odvážný, neboť Italové jsou pyšní a opravdu nároční na gastronomické umění. A espresso je vedle špaget jejich snad největší chloubou. Obvykle svůj oblíbený nápoj za v průměru 1 euro konzumují u barů v místních rodinných kavárnách. Těžko vzhledem k jejich patriotismu tedy odhadovat, jestli si oblíbí také americký způsob konzumace espressa, totiž ve velkém hrnku, ředěné horkou vodou či mlékem. Znalci italských tradic jsou spíše skeptičtí.

Střet dvou odlišných kultur

Kávu si Italové navíc totiž nejčastěji vybírají podle názvu a jména společnosti, která ji vyrábí. Samozřejmě se při tom řídí předchozími zkušenostmi, Italové prostě neradi s kávou experimentují. Starbucks nicméně tvrdí, že je na střet dvou odlišných kultur globální značka připravená. Expandovat v Itálii hodlá jen pomalu a opatrně, s úctou k místní tradici a podmínkám italského trhu. V tuto chvíli plánuje Starbucks otevření několika poboček v Miláně, o dalších městech se zatím nehovořilo.

Podle údajů společnosti Euromonitor jsou Italové stále zamilovaní do kvalitní kávy a jsou ochotni za svoji vášeň zaplatit i vyššími cenami. Jejich celkové výdaje za tento nápoj loni meziročně vzrostly o 2 % na 1,8 miliard euro. Největší značkou v zemi je Luigi Lavazza, která ovládá celou třetinu tamního trhu s kávou. Starbucks přesto doufá, že v Itálii uspěje. "Čekali jsme na tuto příležitost mnoho let, abychom ukázali italskému lidu hluboký respekt k jeho bohatému dědictví a kultuře kolem vaření kávy. Věříme, že nyní je ten správný čas, aby se Starbucks pokusil dobýt Miláno," uvádí Starbucks v prohlášení.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015