Nejsilnější značka? LEGO
Žebříček nejhodnotnějších značek na světě vydává každoročně poradenská společnost Brand Finance. Jeho součástí je i hodnocení výkonnosti jednotlivých firem, kdy se vedle hodnoty značky na trhu porovnává i růst popularity společností a jejich image v globálním měřítku. Společnost LEGO je podle hodnocení skrze takzvaný Brand Finance Brand Strength Index (BSI) nejlépe hodnocená v tomto směru především za znalost, věrnost, propagaci značky, marketing investice, spokojenost zaměstnanců a korporátní pověst.
Síla značky je způsobena pevnými stavebními kameny - jejími cílovými zákazníky jsou lidé napříč generacemi, což jí pomáhá v pokračujícím nárůstu popularity. Pro dospělé znamená LEGO nostalgii po dětství, dětem pak přináší tvůrčí svobodu, uvádí Brand Finance. Značka se nevymezuje ani například vůči pohlaví, a oslovuje dívky i chlapce. Kolem roku 2000 přitom mezinárodní společnost stála těšně před bankrotem. Málokdo by tehdy asi čekal, že se výrobce plastových skládacích hraček a stavebnic dokáže dostat zpět do ziskových čísel.
V LEGO® příběhu jsou stopy historie
V roce 2004 vše změnil nový výkonný ředitel Jorgen Vig Knudstorp, pod jehož vedením začala společnost lépe kontrolovat náklady na výrobu, a učinila další nepopulární opatření. Vstříc vyšla naopak spotřebitelům, a jejich přáním, zákazníci a fanoušci se dnes díky Knudstorpovi mohou podílet na rozvoji značky. Mezi nimi také LEGO hledalo nástupce, když se v krizovém období rozhodlo propustit mechaniky a designéry, kteří pro firmu pracovali od 70. a 80. let. Poslední 3 roky navíc věhlas značky roste i díky 3D filmům (LEGO® příběh).
Dánský zakladatel Ole Kirk Kristiansen (vpravo) vymyslel hlavní motto konceptu LEGO o smysluplných hrách v roce 1932. Firma je od založení předávána z otce na syna, nyní ji vlastní Kield Kirk Kristiansen (vlevo).
České děti mohou LEGO využívat i díky franšízovým sítím Bricks4Kidz. Programy společnosti Kostky pro děti s.r.o. se specializují na stavebnice LEGO® Technic, která dětem umožňuje sestavit modely a poznat, jak fungují některé technické výrobky. Příbuzná značka oblečení LEGO® wear je přizpůsobena potřebám dětí v různém věku, a navazuje přímo na známé stavebnice LEGO®. Majitelem licence pro náš trh je společnost Smart Life. Modely jsou díky nápisům a obrázkům jednoznačně identifikovány (např. NINJAGO, FRIENDS, HERO FACTORY, STAR WARS aj.). Podnikat s těmito koncepty je jednoduché. Obě společnosti nechávají partnerům i možnost si svobodně zvolit formu spolupráce, pobočku Bricks4Kidz lze například provozovat z domova.
Desítku franšízových poboček má také koncept Brick By Brick, který dětem ve věku 2 - 10 let přibližuje prostřednictvím kostek LEGO základy technických oborů. Franšízanti dostávají opět k dispozici propracovanou metodiku práce s jednotlivými modely stavebnice, jež se specializují na STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Poskytovatelem licence v ČR je EMPIRE THE KNOW - HOW INSTITUTE, který se snaží vzdělávací kurzy propojovat se světem her a zábavy.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Prosadit se v módní branži je v současnosti velmi obtížné. Řešením pro ty, co s tím chtějí začít, může být franšíza, třeba značky Esotiq.
„Pro zahájení franšízového podnikání je vhodná každá doba," říká Petra Tománková, manažerka pro rozvoj obchodní sítě pracovních oděvů Ardon.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.
Láska, vášeň i peníze
Tento koncept se mi velmi líbí a přeji Vám hodně zdaru při Vaši práci.Bc.Martina Mikšíková www.zdravetelozdravyduch.webnode.cz