Maso poražené přímo od řezníka prodávají franšízové pobočky Novák maso-uzeniny. Značka vznikla v roce 1980, o 14 let později se rozrostla o první franšízu. Nyní má 95 vlastních provozoven po celé zemi a k tomu 31 franšízových poboček.
Pátek
31.03.2017
Nástup zeleninového trendu jde ruku v ruce s růstem obliby kvalitního masa. Výhradně jeho prodejem se zabývá několik franšízových sítí.
 

Poslední trendy v oblasti stravování a výživy velí konzumovat více zeleniny, a pokud už jíst maso, tak to nejkvalitnější, co trh s potravinami nabízí. Maso je stále v kurzu, byť mu roste konkurence v alternativním stravování pro vegány a vegetariány. Nevěříte? Čísla nelžou. Loni podle studie Českého statistického úřadu snědl každý Čech v průměru 79,3 kilogramu masa, což je o 3,4 kilogramu více než v roce 2015.

Tuzemská síť Uzenářství Chodura z Ostravy provozuje specializované maloobchodní prodejny masa a uzenin, značka má symbolizovat tradiční uzenářské mistrovství a smysl pro kvalitu. V nabídce se specializuje například na šunku nejvyšší jakosti, ale i další kvalitní uzeniny. Značka má nyní 4 franšízové prodejny, letos by jejich počet chtěla zdvojnásobit. Kandidáti na franšízu Uzenářství Chodura zaplatí 300 tisíc korun za licenci, a musí počítat také s dalšími náklady od 1 do 2,5 milionu korun na vybudování prodejny. Po otevření uzenářství jim firma nabízí kromě jiného zapůjčení zkušeného personálu z mateřských prodejen.

Moravské maso pro celou zemi

Převážně ve Zlínském kraji působí Řeznictví H + H, které má celkem 27 prodejen. Několik řeznictví je podle zástupce společnosti pro obchod a marketing Martina Dražkoviče v celorepublikové síti provozováno způsobem, který smluvně odpovídá franšízingu. Jejich provozovatelem je společnost Krásno, nabídka sortimentu i know-how zůstává nezměněná. Možnost otevřít si vlastní prodejnu Řeznictví H + H nicméně existuje i pro jednotlivé podnikatele.

Značku Mr. Kebab založil v roce 2004 Ľubor Lelovits, majitel reklamní agentury z Košic. Společnost Mr. Kebab s.r.o. má aktuálně podepsanou předběžnou smlouvu na master franšízu v Česku, a vybírá místo pro provoz v Praze.

Fast foody plné mletého masa a hamburgerů by ráda přivedla na tuzemský trh mezinárodní franšízová společnost Mr. Kebab. Možností pro podnikatele s nižším kapitálem je také venkovní prodej kebabu na stánku. Grilované klobásky vlastní výroby nabízí prodejny polské franšízové sítě Ráj klobás. Stejně jako Mr. Kebab, i Ráj klobás své české franšízanty teprve hledá.

Skrze franšízy buduje svou prodejní síť také společnost Kostelecké uzeniny. Její koncept Parky’s skrze 21 franšíz nabízí svým zákazníkům hot dogy z párků s vysokým obsahem masa, burgery z českého hovězího masa, nebo třeba trhanou vepřovou kýtu v housce se zelím. Základním požadavkem jsou v tomto případě zkušenosti z gastronomie, v podnikání, i řízení podniku.