Zelená franšíza 2017? Čaj
Mezinárodní Evropská franšízová federace (European Franchise Federation) uděluje Green Franchise Award každoročně. Za vynikající výsledky na poli franšízingu, šetrný a udržitelný přístup k životními prostředí a celkovému hospodářství. Před několika dny vyhlašovala vítěze za rok 2017, kterým se stala německá franšízová síť TeaGschwendner. Iniciátorkou ceny, která se vyhlašuje od roku 2013, byla švýcarská profesorka ekonomie a specialistka na franšízing Veronika Bellone.
Prodejce čajů z Meckenheimu má navíc pozitivní sociální a kulturní dopad na podnikatelské prostředí v domovské zemi, již od svého založení v roce 1978 je značka podle EFF věrná svému závazku podnikat v harmonii s přírodou i člověkem. Tím také podle asociace podporuje sociální a ekonomickou spravedlnost. Díky rozsáhlým školením v rámci společnosti TeaGschwendner tyto zásady udržitelnosti rozvoje přenesl do oblasti franšízíngu, míní franšízová asociace z Berlína.
Ještě alespoň dva české obchody
V Česku se zatím vybrané čaje a čajové doplňky od nepálských farmářů prodávají pouze v jednom obchodě - ve Vodičkově ulici v Praze. Již loni ale vedení společnosti oznámilo, že by rádo v blízké budoucnosti přidalo ještě dva české obchody: první v moravské metropoli Brně, a ještě jeden v hlavním městě. Koncept je vhodný ale také do dalších měst s minimálním počtem 100 tisíc obyvatel.
Celková investice do franšízy TeaGschwendner se pohybuje mezi 100 až 200 tisíci euro. Pro otevření prodejny je třeba vytipovat prostor o rozloze 40 až 80 m² a s výlohou. Ideální kandidát se má vyznat v obchodování, být komunikativní a přátelský, orientovaný na úspěch. A musí mít rád čaj. Úspěšným kandidátům z Čech je TeaGeschwendner schopen garantovat, že jejich sortiment bude stejný jako v Německu, nebo třeba v Chicagu.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!