Naše první franšíza předčila očekávání
Nedávno jste oslavili své 3. narozeniny, jak se vám letos daří v porovnání s předchozími roky?
Je tomu tak. V druhé polovině června jsme oslavili naše 3. narozeniny. Vnímáme stále vzrůstající zájem o náš produkt, z čehož máme radost. Rosteme v tržbách každý rok o 15 - 20%. Velký posun pak vnímáme v povědomí o frozen yogurtu jako takovém. První rok, co jsme Yogoterii otevřeli, náš produkt a způsob samoobslužného prodeje znala jen malá hrstka zákazníků.
Primárním úkolem tak bylo zákazníkům představit frozen yogurt a překonat jejich prvotní ostych z něčeho na českém trhu nového. Nyní naprostá většina návštěvníků obchodních center náš koncept zná. V posledním roce také výrazně vzrostl zájem o franšízu Yogoterie.
Nová provozovna v Teplicích je vaší první franšízou. Jak dlouho jste připravovali její otevření?
Ano, v polovině července jsme otevřeli v Teplicích naší první franšízovou provozovnu, z čehož máme velkou radost. Franšízu Yogoterie jsme začali nabízet přibližně před dvěma lety. Ze začátku se spíše jednalo o takový průzkum trhu. Do vážných jednání jsme vstoupili před rokem a zájemce a lokalitu pro první franšízový provoz jsme pečlivě vybírali. Nejlepší partnery jsme nakonec našli v Teplicích a i díky atraktivitě nabízené jednotky byly Teplice jasnou volbou. První schůzka s partnery z Teplic proběhla koncem ledna a přípravy na otevření provozovny jsme začali koncem března.
Od prvního kontaktu jsme tak otevřeli provozovnu za šest měsíců. Nyní je to něco přes dva týdny od otevření a výsledky jsou výborné! Měli jsme od Teplic velké očekávání, ale realita ho výrazně překonala. Jsme příjemně překvapeni, že výsledky provozovny v Teplicích jsou porovnatelné s výsledky pražských provozoven a to i přesto, že v Teplicích jsme zvolili méně finančně náročnou variantu investice s jedním strojem na frozen yogurt oproti pražským provozovnám, kde používáme stroje tři. V Teplicích jsou i provozní náklady výrazně nižší než v Praze, a tak teplická provozovna slibuje rychlejší návratnost investice než u pražských provozoven.
Chystáte současně zprovoznit i další franšízy? Případně v jakých městech?
Nyní jsme v několika dalších vážných jednání o otevření franšízy Yogoterie, které bychom chtěli otevřít pravděpodobně na jaře 2018. Konkrétní města bych zatím nechtěl zmiňovat. Obecně pokud ale najdeme schopného partnera a vyhodnotíme lokalitu jako zajímavou, tak se nebráníme otevřít v jakémkoliv městě v ČR. V jednání jsme i ohledně franšíz do zahraničí, kde bychom chtěli situaci řešit ideálně masterfranšízou.
Ideální variantou v případě Yogoteriií je, pokud franšízant má chuť v provozovně sám aktivně pracovat a to jak jako manažer, tak i vykrývat část směn, říká Jakub Zíma
Máte specifikované požadavky na franšízanty? Nakolik je koncept finančně a časově náročný na provoz?
V prvé řadě ke každé potenciální franšízové provozovně přistupujeme jako by to byla naše vlastní. Pokud tedy sami ekonomicky nevěříme lokalitě vybrané zájemcem o franšízu, tak v jednání nepokračujeme, nebo se snažíme franšízantovi nabídnout jinou vhodnou lokalitu. Výši investice pak výrazně ovlivňuje volba počtu strojů na frozen yogurt (jeden stroj vyrábí dvě příchutě frozen yogurtu). Ivestice do jednoho stroje se pohybuje okolo 400 000 korun.
V provozovnách v menších městech tak počítáme s jedním strojem, což se nám v Teplicích osvědčilo jako dobrá volba. Investice do provozovny s jedním strojem se pak pohybuje mezi 1 – 1,5 milionu korun v závislosti na konkrétním prostoru a náročnosti realizace. V investici je zahrnuta i franšízová licence na 5 let.
Na jak dlouho odhadujete návratnost vstupní investice?
Většinou na tři roky, výborné výsledky z Teplic ale ukazují, že návratnost může být výrazně kratší, což je v této oblasti byznysu skvělý výsledek. Zájemcům o franšízu mimo jiné pomáháme i se zajištěním financování, takže primárně je důležitá chuť a odhodlání se do projektu pustit.
V čem si myslíte, že je vaše firma a její výrobky na českém trhu tak výjimečné?
Hlavní konkurenční výhodou našeho konceptu je atraktivita našeho produktu a způsob prodeje. Zákazníky baví vymýšlet si vlastní kombinace a vytvořit si produkt takový, na jaký mají zrovna chuť. A to jak složením, tak velikostí porce. Z investičního hlediska je pak koncept zajímavý marží produktu a schopností rychle odbavit velké množství zákazníků. S relativně málo početným personálem je tak možné dosáhnout zajímavých tržeb.
Jsme na trhu tři roky, ale stále cítíme, že jsme teprve na začátku. Vidíme zde paralelu s byznysem s juice bary, kterému se také věnujeme. Před deseti lety zde bylo na trhu obdobně jen několik provozoven a dnes je jich v ČR několik stovek. Věříme, že frozen yogurt má stejný potenciál.
Připravujete v dohledné době nějaké změny například v nabídce?
Pravidelně obměňujeme nové příchutě, které pro naše zákazníky pečlivě vybíráme. Chceme ale udržet koncept čistý a postavený na frozen yogurtu, nechceme koncept příliš štěpit doplňkovým prodejem.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...