Naši franšízanti si musí uvědomit, a říkáme to i zájemcům o licenci, že náš byznys je malý a sezónní. Spíše se hodí pro živnostníky. Sezónnost spočívá v tom, že musí být připraveni na vyšší tržby v zimě a nižší zase v létě. Musí to být tedy dobří hospodáři, říká Petra Kovandová.
Úterý
05.12.2017
Úspěšná česká značka čokolády a pralinek vyrostla z ruční rodinné výrobny v Táboře. Pro uchazeče o franšízy má vytipované prostory.
 

Do světa čokolády, marcipánu, nugátu a ručně vyráběných pralinek zve originální česká franšízová síť Bon Bon. Ve stálé nabídce má značka společnosti Kovandovi s.r.o. přibližně 110 druhů pralinek vlastní výroby, vyrábí také marcipánové a čokoládové figurky, a další originální speciality. Strategií konceptu je nabídnout zákazníkovi netradiční zážitek, zaujmout ho kvalitou produktů a originálním vzhledem obchodů. V letošním roce Bon Bon otevřel jednu novou franšízu v Praze, a další dvě na Slovensku (Banská Bystrica, Humenné).

"Daří se nám dobře, ale stále máme spoustu práce. V tuto chvíli chystáme na příští rok především jako novinku menší velikost pralinek, které by měly být levnější a tedy i lépe prodejné v případě, kdy zákazník chce ochutnat více našich výrobků najednou," říká majitelka značky Petra Kovandová. Bon Bon průměrně vyprodukuje ročně na 36 tun pralinek, které prodává právě skrze vlastní i franšízové prodejny i skrze stánkový prodej (především v obchodních centrech).

Odhodlání, pozitivní přístup, a organizační schopnosti

Pro uchazeče o nové franšízy má vytipované prostory a OC po celé zemi, kde jsou volná vhodná místa. Konečný výběr prostor je ale vždy na franšízantovi, stejně jako třeba nákup chladící vitríny pro uskladnění zboží na provozu. Vzhled pobočky vždy navrhuje značka za spolupráce se specialisty na design, počáteční investice na uzpůsobení prodejny dle standardů značky se odhaduje na čtvrt milionu korun. Obchod musí mít minimálně 20 čtverečních metrů pro provoz obchodu s čokoládou, a asi 40 metrů pro čokolatérii

Za jednorázovou licenci za obchod Bon Bon zájemci zaplatí 50 tisíc korun, vhodná jsou pro pralinkárnu podle Kovandové především města nad 35 tisíc obyvatel. Zkušenosti v oboru a ni v podnikání nejsou třeba. Bon Bon vyžaduje ale podnikatelské odhodlání, pozitivní přístup, a organizační schopnosti. Kovandovi nabízejí také licenci pro prodej v typizovaném obchodním stánku, jehož příprava před zahájením provozu trvá asi jeden měsíc. Stojí celkem necelých 320 tisíc bez DPH.