Prostřeno pro byznys
Zažívají-li firmy dobré časy, pokouší se často expandovat, aby své výrobky prověřily i na zahraničních trzích. To dokládá i výrobce porcelánu, skla a kuchyňského vybavení, švédská společnost Duka. Počátky této firmy sahají do první poloviny 20. století, konkrétně do roku 1920, kdy obchodník Hjalmar Blomkvist otevřel první obchod ve švédském Linköpingu. Protože se mu dařilo, rozhodl se zprovoznit obchody i v dalších městech. Když odešel do důchodu, odprodal svou firmu novému majiteli, který společnost dále rozšiřoval. V roce 1962 se původní podnik připojil k 16 dalším dealerům a společně vytvořili společnost Duka. Ta v roce 1999 začala expandovat do Polska, kde provozuje na 60 obchodů. V současné době působí ve Švédsku, v Nizozemí, Bulharsku či ve Velké Británii.
Dobré obchodní výsledky ve stávajících zemích povzbudily zájem i o trhy, kde ještě společnost není aktivní. Nyní je cílem centrály proniknout do Česka, na Slovensko, do Rumunska nebo Maďarska, kde chce s obchodníky, kteří se ztotožňují s hodnotami firmy, zprovoznit 15 nových obchodů. Vhodným kandidátem na spolupráci je podle Teresy Szynkiewicz, zástupkyně společnosti Duka, takový obchodník, který má znalost lokálního trhu a potřebný kapitál, který se pohybuje mezi 1,5 až 2 miliony korun. Očekávaná návratnost je jeden až dva roky od zahájení prodeje.
Obchodní model společnosti je založen na rozdělení povinností mezi franšízanta a franšízora. „My poskytujeme know-how s ohledem na produkty a marketing, zatímco franšízant je zodpovědný za prodej a management obchodu,“ popisuje formu spolupráce Teresa Szynkiewicz, podle níž centrála rovněž pomáhá s financováním skladování, poskytuje nezbytné IT nástroje a asistenci při hledání vhodného obchodního místa. Franšízant jej následně vybavuje tak, aby bylo ve shodě s jednotným designem společnosti. „Franšízing jako obchodní forma spolupráce je pro nás příležitostí k rychlejší expanzi s možností kvalitní spolupráce a obchodního dohledu,“ dodává Szynkiewicz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář