Podnikání s chutí
Každá firma si v počátcích podnikání přeje prorazit a etablovat svou novou značku na trhu. Tuto fázi má již za sebou společnost Oxalis Čaj&Káva, jejíž počátky sahají do jara roku 1998. Svůj franšízový systém začala společnost rozvíjet v roce 2012, kdy se započala nová epocha franšízingu. Aktuálně provozuje Oxalis jako jediný na tuzemském trhu síť prodejen s čajem a kávou, přičemž celkový počet maloobchodních prodejen je na 58, z toho 29 franšíz. Mezi výhody konceptu patří silná poptávka po tomto vyhledávaném sortimentu a v neposlední řadě také nízké pořizovací náklady.
V dobách, kdy firma začala licence nabízet, byl zájem o nabízené produkty podle majitele firmy Petra Zelíka výraznější, protože trh nebyl pokrytý. Zájem je nicméně kontinuální, pouze již není možné poskytovat tuto možnost všem zájemcům, protože by si společnost tvořila sama konkurenci. „Také bychom nebyli schopní našim partnerům zajistit teritoriální ochranu. Nyní naše síť zasahuje do víceméně všech velkých měst a zajímavých lokalit ubývá,“ říká Petr Zelík s tím, že se pro expanzi sítě Oxalis snaží zaměřit na města s počtem obyvatel mezi 30 až 50 tisíci, kde má rozvoj sítě stále velký potenciál.
Potenciální zájemci musí disponovat vstupním licenčním poplatkem ve výši 100 tisíc korun a s investicí 15 až 35 tisíc korun na jeden metr čtverečný obchodu. V případě obchodu se tak celková suma včetně prvního nákupu zboží v hodnotě 50 tisíc korun, může vyšplhat až na 1,5 milionu. Existuje však i příznivější varianta stánku umisťovaného v nákupních centrech. V takovém případě franšíznat investuje okolo 600 tisíc kourun. Návratnost investice se podle Petra Zelíka odvíjí od fixních nákladů na provoz prodejny, především nájmu a doprovodných nákladů nákupního centra, a také stavební připraveností maloobchodní jednotky či stánku ze strany pronajímatele. Běžně se návratnost vstupní investice pohybuje v rozmezí od 1,5 do 3 let.
Úzká spolupráce mezi franšízorem a franšízantem rozhodně nekončí předáním manuálů, který začínající podnikatele vede. Centrála pomáhá také s realizací obchodních jednotek, případně i se samotným výběrem místa nebo s vyjednáváním podmínek nájmu, s výběrem personálu, proškolením i následným rozjezdem. K dispozici mají franšízami také zkušené koordinátorky prodejen, které do nových jednotek v případě potřeby docházejí a pomáhají se stabilizací chodu.
Franšízanti jsou ale zapojeni i do centrálních marketingových aktivit sítě a věrnostního systému. „Je to pro ně významná podpora prodeje. Mimo to jim aktivně pomáháme i s lokálními či individuálními propagačními aktivitami,“ uzavírá Petr Zelík výhodami franšízové spolupráce pod značkou Oxalis.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Letité zkušenosti s franšízou v Česku chceme přetavit i do mezinárodního prostředí," říká zakladatel franšízové sítě prodejen čaje a kávy Oxalis Petr Zelík.
Specializované prodejny značky Oxalis jsou podnikatelskou příležitostí i do menších měst. Jakou podporu franšízor nabízí?
„Žádná franšízová prodejna nebyla loni uzavřena, síť zůstala otevřena v plném rozsahu. Letos chceme růst,“ říká Petr Zelík, majitel konceptu Oxalis.
„Chceme v zahraničí najít partnery, kteří otevřou alespoň jeden vlastní obchod s kávou a čajem, a dále budou rozvíjet franšízovou síť," říká majitel konceptu Oxalis Petr Zelík.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!