Stabilní podnikání s jedničkou
Společnost McDonald´s ČR za loňský rok utržila o 13 % více než v roce předešlém. Součástí vize pro příští roky je rozšíření nabídky počtu restaurací, jídel i služeb. Během roku 2017 většina restaurací McDonald´s prošla rekonstrukcí na takzvanou restauraci nové generace. Do prosince loňského roku bylo takto přestavěno 84 restaurací z 96, což představuje investici 500 milionů korun. V následujících letech plánuje fastfoodový řetězec otevírat v ČR až čtyři nové restaurace ročně. Brzy by se tak měl McDonald’s dočkat v Česku své sté pobočky.
Digitalizace restaurací McDonald´s u nás započala před třemi lety a přinesla s sebou také změnu v objednávání. Zákazník si nyní může sám objednat u samoobslužného kiosku. Další novinky mají následovat. „Tato modernizace nám pomohla testovat možnost customizace, tedy dotvoření burgeru dle vlastního přání přidáním vybraných ingrediencí, a v budoucnosti nám umožní i rozšířit nabídku. V současné chvíli customizaci nabízíme na 13 vybraných restauracích“ komentuje důvody inovace generální ředitel McDonald´s ČR Tomasz Rogacz.
Jídlo na stůl a podíl produktů z lokálních surovin
„Letos plánujeme také vyzkoušet ve vybraných restauracích donášku ke stolu,“ říká Rogacz. Dlouhodobým záměrem společnosti McDonald´s je podle jeho slov také nabídka s co nejvyšším podílem produktů z lokálních surovin. „Naši čeští a slovenští dodavatelé rostou s námi. V současnosti se držíme na objemu 30 % surovin od těchto lokálních dodavatelů a doufáme, že toto číslo bude růst,“ komentuje ředitelka PR komunikace McDonald´s Zuzana Svobodová.
McDonald´s je jednou ze značek s nejpropracovanějším franšízovým systémem na světě. To, že je franšíza společnosti McDonald´s úspěšný byznys, může dosvědčit také 20 českých podnikatelů a podnikatelek. K nim přibudou brzy další. „Vítáme zájemce o franšízu. Ukázalo se, že franšízanti jsou výbornými provozovateli našich restaurací, a to hned z několika důvodů. Jejich výhodou je především každodenní zapojení do chodu restaurace a znalosti regionu, ve kterém restauraci provozují. Jde o oboustranně výhodné partnerství. Za dobré vedení franšízy se jim dostane odměny v podobě stabilního byznysu,“ říká Tomasz Rogacz.
Franšízantem McDonald’s se může stát pouze fyzická osoba, nikoliv právnická. Franšízové smlouvy se uzavírají na 20 let, centrála McDonald´s ČR provádí výběr vhodné lokality a zpracování projektu. Narozdíl od jiných konceptů nejsou tyto aktivity požadovány od samotných uchazečů o franšízu. Ti musí nicméně absolvovat roční povinnou stáž v McDonald’s, kdy se osobně seznamují s provozem restaurace. McDonald´s zajistí také zpracování designu a vybavení provozovny, náklady ale hradí již franšízant. Celková investice se odhaduje na asi 19 milionů korun, podíl vlastního kapitálu musí činit minimálně 40 %.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...