Tahle franšíza musí být moje
Majitel franšízové pizzerie v pražských Vysočanech pracoval pro společnost Coloseum Restaurants již několik let před tím, než se rozhodl založit vlastní podnik. Coby finanční ředitel věděl Petr Cmíral naprosto přesně, co všechno vedení franšízy restaurace Pizza Coloseum obnáší. Když viděl vytipované místo pro novou restauraci v blízkosti stanice metra, dospěl k názoru, že tohle je přesně ta životní příležitost, která přichází jen jednou, a kterou by byla škoda nevyužít. Stal se jediným pražským franšízantem značky, která v České republice působí již od roku 1995.
„Před tím jsem o podnikání nikdy neuvažoval, franšízový koncept Colosea ale považuji za velmi výhodný,“ vysvětluje své nečekané rozhodnutí. Do podnikání vstoupil v roce 2014 společně se svým bratrem, s nímž franšízu spoluvlastní. „Založili jsme tak v podstatě rodinný podnik,“ usmívá se s tím, že sám by na finanční investici nestačil. I přes bratrovu účast na podniku si musel na začátku půjčovat od banky, a vstupní investice se mu prý dosud nevrátila. „Počítám, že to se stane tak za rok, dva,“ říká. O návratnost vložených peněz strach nemá. Nejlepší mu totiž na franšízingu přijde fakt, že nemusí nic zkoušet, a přesto má před sebou jasnou vidinu úspěchu.
Nic nezkoušet, všechno vědět
„Dostali jsme osvědčené know-how, celý projekt byl vyráběný na klíč podle přísných pravidel. K tomu lze přičíst výhody toho, že Coloseum je opravdu zavedená značka,“ říká. Nakolik mu v začátcích při nulových zkušenostech pomohla centrála franšízové sítě? „Než jsme restauraci otevřeli, všichni naši zaměstnanci prošli v centrále školením, bez kterého by podnik zcela jistě tak skvěle nefungoval,“ vychvaluje vedení společnosti Coloseum Restaurants. Vyhnul se tak navíc i problémům s hledáním personálu, které je v současnosti obtížné pro mnoho podnikatelů v gastronomii.
Personál podle jeho slov musí ve franšízách Colosea vždy splňovat náročné normy, které franšízový koncept přímo určuje. Kuchaři se učí vařit italské speciality, číšníci dostávají pokyny jak komunikovat s hosty, i jak servírovat jednotlivé pokrmy, které navíc musí dobře znát. Vybudovat franšízu mu od definitivního rozhodnutí trvalo asi půl roku. Nejprve firemní designéři navrhli interiér a podobu italské restaurace, a poté se Petr Cmíral už jen chodil dívat, jak na místě jeho budoucího podniku pokračují stavební práce.
Do restaurace zamíří dvakrát až třikrát do týdne, aby pozdravil své podřízené, a motivoval je k další práci. Za pozitivum práce v Pizzerii Coloseum považuje kromě jiného i fakt, že zaměstnanci mohou pracovat v hezkém prostředí a dělat radost svým zákazníkům.
Koncept Colosea neměl potřebu nijak upravovat, a do návrhů a podoby restaurace také designérům nemluvil. „Všechno je do posledního detailu promyšlené, není tak důvod cokoliv měnit,“ vysvětluje Petr Cmíral. Za největší pomoc ale považuje marketingovou podporu restaurací Pizzy Coloseum včetně věrnostního programu, který funguje v rámci celé sítě. Jeho restaurace cílí především na bohatší střední vrstvu a věrné zákazníky, kteří se do Colosea pravidelně vrací. Od centrály má nasmlouvané i dodavatele na pravé italské suroviny včetně například mořských plodů a chobotnic, nebo třeba originální italské mouky.
Specialista na každém kroku
Lokální reklamu si zajišťuje sám, jeho posledním nápadem je například nabídka na firemní či jiné výjimečné akce a oslavy, pro které nabízí svým klientům k pronajmutí oddělený salonek. „Snažíme se být kreativní,“ vysvětluje s tím, že mezi propagační akce patří i pravidelné speciální sezonní nabídky v menu – aktuálně třeba jehněčí maso. Kuchyně je i proto doménou kuchařů, kteří se specializují na jednotlivé pokrmy. Jeden vaří výlučně těstoviny, jiný peče pizzu, další připravuje maso. Specializace na Itálii se odráží i ve vybavení restaurace včetně talířů a příborů, ale i výrobních technologií.
„Poprvé v životě jsem nahlédl do provozu restaurace, a zjistil jsem, že mě to opravdu baví. Oproti financím, kde jsem pracoval před tím, mám navíc nyní pocit, že vytvářím nějakou skutečnou hodnotu, a moje práce je za mnou vidět,“ říká. Nadšení a spokojenost z něho ostatně vyzařují již na první pohled, i když jak sám říká: „Vypadá to jednoduše, ale jednoduché to opravdu není.“ Podnikání mu kromě pocitu smysluplného konání splnilo ještě jeden životní sen – nechodit do práce jen kvůli penězům (i když bez nich to samozřejmě nejde), ale protože ho zaměstnání baví a naplňuje.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...