Nová IKEA ve virtuální realitě
Nové alternativní způsoby prodeje nábytku hledá slavná švédská společnost IKEA. Snaží se tak držet krok s dobou, a chce poskytnout svým věrným příznivcům nejen možnost nakoupit bez stresu a v maximálním komfortu, ale zároveň je obohatit o jedinečný nákupní zážitek. Kdo by si někdy nechtěl vyzkoušet pobyt ve virtuální realitě? Popularitu moderní technologie, díky níž si budou moci lidé v obchodech IKEA navrhnout vlastní interiér a navíc se třeba projít po novém domově, kombinuje švédská firma s vlastní strategií. Díky virtuální realitě budou v budoucnu zákazníci IKEA opět o něco samostatnější, což je jeden z pilířů strategie globální společnosti. Časem by mohla moderní technika navíc zcela nahradit i personál na prodejnách.
Již nyní zákazníci využívají možnost navrhnout si kuchyni sobě na míru díky speciální mobilní aplikaci ve smartphonech. Poprvé ji IKEA představila v roce 2016, na vývoji spolupracovala s francouzskou firmou Allegorithmic, zapojil se ale i Apple. Nyní IKEA testovala v prvních obchodech i virtuální místnosti s tím, že virtuální realita má být nedílnou součástí rozsáhlých změn, které celou franšízovou síť a její obchodní model čekají v nadcházejících 3 letech. Čelit tak chce například stále rostoucí on-line konkurenci ze strany Amazonu a dalších zkušených internetových prodejců.
Co zažívá desetileté dítě v kuchyni?
"Virtuální realita se rychle vyvíjí a za 5 až 10 let bude integrovanou součástí života lidí. Bude hrát stále důležitější roli i v našich obchodech, kde umožní například vyzkoušet si řadu řešení pro vybavení domů již před jeho nákupem, "říká Jesper Brodin, manažer IKEA Range & Supply. V momentě, kdy si na hlavu nasadíte speciální virtuální helmu s brýlemi, můžete například pouhým kliknutím změnit ve virtuálním prostoru barevné ladění plánované kuchyně, či umístění jednotlivých kusů nábytku. Můžete ale i vzít do ruky pánev, a postavit ji na sporák, nebo se převtělit v malé dítě, měřící pouhých 100 centimetrů. Ve fantazii se meze nekladou.
Celosvětový provozní zisk IKEA klesl meziročně o 33 % na 3 miliardy eur. Důvodem byly podle vedení i vyšší náklady na podporu expanze. Franšízová síť IKEA by se podle plánů měla i nadále rozrůstat. Příbývat by mělo také menších obchodů v centrech metropolí, které mají sloužit zákazníkům "městského typu", a doplňovat nabídku velkých poboček, umístěných na periferiích v nákupních parcích. Období transformace následuje v IKEA po nedávné smrti zakladatele Ingvara Kamprada, který se na vedení globální společnosti významně podílel. Pod vedením nového týmu by měla značka vyjít vstříc většímu množství zákazníků než dosud, a vyhovět také těm náročnějším.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář