Největší českou síť založili studenti

Stamilionové zisky / Tržby koncernu Solvent ČR, který zastřešuje síť drogerií a lékáren Teta a Top drogerii, byly předloni 5,95 miliardy korun a zisk 263 milionů korun.
Středa
11.07.2018
Značka Teta kromě sítě drogerií rozšiřuje své působení také na lékárny. Časem bude možná nabízet licence na jejich franšízy.
 

Síť drogerií značky Teta čítá v současnosti na 770 poboček, a je tak největší v Česku. Necelé tři stovky jejích obchodů nesou název Top Drogerie, a tvoří již více než 3 roky jakousi "podsíť" s odlišným logem a věrnostním klubem. Nabídka i koncept prodejen jsou ale shodné. V roce 2016 byla Drogerie Teta 15. nejziskovější tuzemskou značkou, a svou pozici na trhu neustále upevňuje. Historie společnosti Solvent, která síť provozuje, sahá až do roku 1992.

Původně malou firmu založili nadšení studenti ze Žamberka, kteří si tak chtěli vydělat peníze na vybavení pro svou rockovou skupinu. Šestice kamarádů a vysokoškoláků začínala prodejem vlastnoručně slepených zrcátek, jako zázemí jim sloužil pražský byt o velikosti 2+1, který fungoval jako kancelář, sklad i domov v jednom. Veškerý vstupní kapitál společnosti byl tvořen "elánem mládí, touhou vydělat si peníze na vybavení pro svoji rockovou skupinu a Škodou 120L, pořízenou na půjčku," jak uvádí firma na svém webu.

Nová tvář Tety

Obchodní aktivity se začaly brzy rozrůstat, a s nimi i sortiment. Postupně vznikala celorepubliková síť prodejen drogistického zboží. Poté, co společnost p.k.Solvent převzala obchodní drogistickou síť Schlecker, získala s ní i osm lékáren. V roce 2015 všechny prošly přestavbou do nového designu v souladu s novou tváří Teta drogerií a v prodejnách zároveň vznikly skutečné oficíny, jak se říká v lékárenství prodejní ploše. Tyto lékárny byly ale zatím nezávislé na značce Teta.

Cílem změny bylo vytvořit pro zákazníky prostředí, které zažívají v lékárně, to znamená, že nejde pouze o pult s lékárenským zbožím v prodejně drogerie. Nové pobočky dostaly také nový název Teta lékárna. „Bylo to však ještě pod hlavičkou Lékárna. Důležitým krokem, který nás dostatečně odlišil od konkurence byl až nový název Teta lékárny,“ říká ředitel lékáren Solvent ČR František Dillinger. „Teta lékárny jsme budovali v souladu s konceptem Teta drogerie. Stavíme na příjemném nakupování díky užitečnému relaxu stejně jako v našich ostatních prodejnách,“ dodává marketingový ředitel společnosti David Vejtruba. 

Značka uvažuje v budoucnosti o prodeji svých lékáren také skrze franšízové licence, na franšízový trh tak vstoupí možná brzy nový hráč. Konkurovat by Teta lékárny mohly poté například další populární značce v Česku, síti lékáren Benu. Tato síť čítá v současné době 184 lékáren a každoročně roste o dalších 30-50 lékáren. Založení nové lékárny Benu stojí kolem dvou a půl milionu včetně vybavení provozovny a nákupu léků. Všechny lékárny jsou vybavené velkými samoobslužnými zónami, kde si zákazník podobně jako u Tety může nabízené preparáty sám prohlédnout.


Stovka českých lékáren / V loňském roce vstoupil Solvent ČR na trh s další obchodní sítí – Teta Lékárna a otevřel prvních pět lékáren. Letos přibylo dalších jedenáct prodejen po celé České republice. Plány do budoucna počítají až se stovkou.