Dvě možnosti pro byznys / Zájemci o franšízovou licenci Yves Rocher si mohou vybrat, zda se rozhodnou pro vázanou či čistou franšízu. Mimo jiné se liší výší investice, kterou musí franšízant podstoupit.
pondělí
13.08.2018
Zájem o franšízové licence značky Yves Rocher roste. Nahrává tomu i zvyšující se ekologické chování koncových zákazníků, říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR a SR.
 

Jak se v současné době značce Yves Rocher na českém trhu daří?
Na obou trzích, tedy jak na českém, tak i na slovenském, úspěšně rosteme. A to jak LFL tržbami, tak i počtem našich provozoven, a tedy i celkovými tržbami.

Je to zhruba rok, co jste v čele Yves Rocher v Česku. Jakými změnami společnost za tu dobu prošla?
Neustále pracujeme na zlepšení našich služeb a věřím, že změny jsou na našich obchodech vidět a zákazníci je pozitivně vnímají. Další změny, na kterých nyní pracujeme, se budou týkat především digitalizace našeho věrnostního program. Nesmím opomenout změny, které jsou spíše interního charakteru, a které s sebou nesly personální výměny na některých pozicích.

Pobočkovou síť rozšiřujete prostřednictvím franšízantů. Jak se vám tento způsob expanze osvědčuje?
Stále chceme rozšiřovat síť o další franšízové obchody. A nebráníme se ani obchodnímu modelu, kdy franšízant bude mít větší počet obchodů než pouze 1, či 2. Myslím, že náš koncept přináší win-win situaci, která je výhodná jak pro nás, tak pro naše partnery. Z naší strany, díky propracovanému CRM konceptu, zajišťujeme částečnou jistotu stoupající návštěvnosti obchodů, na druhou stranu věříme, že práce franšízanta v dané lokalitě by měla být více efektivní a přínosná pro obě strany, především ve věci vedení týmu na prodejně.

Jaký je mezi potenciálními franšízanty o licence na vlastní obchody s přírodní kosmetikou zájem?
V současné době zaznamenáváme zvýšený zájem o naši franšízu. Možná je to dáno zvyšujícím se ekologickým přístupem koncových zákazníků a vyšší poptávkou po zelených a eko produktech. Jenom za poslední týden nás oslovili dva zájemci z Česka a dva ze Slovenska.

Podle našich informací vyjde „pořízení" a otevření jedné pobočky Yves Rocher franšízanta na zhruba 3 miliony korun. Řada z nich tak musí svou investici financovat z externích zdrojů. Pomáháte svým franšízantům nějak s financováním jejich investice – např. při jednání s bankami o úvěru? Myslíte si, že toto by měla být jedna z rolí franšízora?
Není to tak úplně pravda. Zhruba 3 miliony korun platí v případě „čisté" franšízy, kdy si franšízant platí celé náklady spojené s vybudováním obchodu sám. Plus je nutné připočítat prvotní investici na nákup skladu. Pak jsou to cca 3 miliony. V případě „vázané" franšízy, kdy my jsme pronajímatelem obchodních prostor a celé náklady na vybudování obchodu jdou z naší strany, si franšízant platí jenom prvotní licenční poplatek a prvotní sklad. Pak se investice pohybuje v rozmezí cca 1 až 1,5 milionu korun dle velikosti obchodu. V současné době neposkytujeme službu jednání s bankami. Pomáháme však s přípravou výsledovky, která je pro účely poskytnutí úvěru nezbytná.

Vy osobně jste dlouhá léta působil ve společnosti Levi´s Česká republika, další Vaší štací byla podle mých informací práce pro Nike. Co Vás vedlo k rozhodnutí vrhnout se do kosmetického byznysu?
Po několikaletém působení v zahraničí, naposledy necelé dva roky v Moskvě, jsem přijal tuto novou výzvu. A jsem za to rád. Hodnoty firmy zcela korespondují s mými, kosmetický segment pro mne přináší mnoho nového a mám se stále co učit. Navíc jsem zpátky doma a se svojí rodinou, které tak mohu alespoň částečně vynahradit moji absenci v minulých letech.

Chystá Yves Rocher pro své zákazníky, případně také franšízanty, nějaké novinky či změny?
Jak již jsme zmínil, hlavní plánovanou změnou je digitalizace našeho věrnostního systému a tím pádem zjednodušení celého procesu.


Zpátky doma / Po několika letech strávených pracovně v zahraničí se Miroslav Kubricht vrátil zpět do České republiky. A rovnou do čela velké kosmetické značky Yves Rocher.

Populární na fóru