Originalita vydělává
Atraktivita těchto původem lotyšských franšízových sítí spočívá v kombinaci jejich originality a ziskovosti. Na jedná straně stojí inovativní přístup v podobě způsobu objednávek a placení, který oceňují zákazníci, na straně druhé pak dokonalý přehled o spotřebě a zásobách pro majitele jednotlivých poboček.
Když zákazník vstoupí do jakékoli pobočky Easy Wine nebo Easy Beer obdrží od obsluhy magnetickou kartu s virtuálními penězi, která mu umožní načepovat si nápoje ze speciálně navržené a vyrobené zdi. To znamená, že nemusí čekat na obsluhu, ale rovnou si sám může zvolit a natočit nápoj, který chce pít nebo třeba jen ochutnat. „Konečná cena se odvíjí od vypitého množství, takže na konci večera zaplatí zákazník opravdu jen to, co vypil. Neřídíme se tak podle počtu nápojů, které si host objedná,“ říká Group Manager Peteris Ozols s tím, že samoobslužné čepovací zařízení není jediným lákadlem, které restaurace Easy Wine a Easy Beer nabízí.
V pobočkách Easy Wine mohou hosté ochutnat 60 různých druhů vína, v Easy Beer pak na 200 druhů piva. „To představuje velmi zajímavou příležitost pro ty, co chtějí například ochutnat drahé víno a nikdy by si nekoupili celou lahev, která může přijít i na více než 30 eur. Podíváme-li se na to z podnikatelského hlediska, je velmi složité dosáhnout úspěchu prodáváte-li pouze exkluzivní drahá vína. Většina lidí totiž pije víno v ve střední cenové kategorii, takže jsme s ohledem na to koncipovali naši nabídku,“ doplňuje Ozols.
Víno a pivo pod kontrolou
Automatická obsluha má svoje výhody nejen pro hosty, ale také pro majitele jednotlivých poboček – franšízanty. Mimo to, že je tento způsob obsluhy o poznání rychlejší než v klasických restauracích, snižuje také počet zaměstnanců, kteří jsou nutní k bezproblémovému chodu provozovny. Stejně důležitý je pak fakt, že díky systému servírování nápojů je každý vypitý mililitr automaticky zaznamenán, spotřeba a náklady jsou tak sledovány neustále.
„Oba koncepty prokázaly, že jsou stabilní a hlavně profitabilní, a to zejména proto, že v jejich případě nejde o sezónní byznys,“ říká Ozols s tím, že není výjimkou, když obdrží hned několik žádostí o franšízu denně. Pro podnikatele, kteří se rozhodnou fungovat pod hlavičkou Easy Beer nebo Easy Wine jako franšízanti, je výhodou, že veškeré informace a procesy nutné pro zajištění chodu restaurací obou typů jsou přesně popsány ve franšízovém manuálu. Stejně tak se mohou franšízanti opřít o podporu franšízora, a to zejména, co se důkladného školení týká.
Investice do otevření pobočky Easy Beer nebo Easy Wine přijde franšízanta na zhruba 150 tisíc eur. Polovina vynaložených prostředků jde do zařízení provozovny včetně vybavení baru a kuchyně. „V průměru se majitelé našich restaurací dostávají do zisku již do dvou měsíců od otevření. Jednou z výhod připojení se do naší franšízy je také to, že jsou po dobu prvních tří měsíců osvobozeni od placení franšízových poplatků,“ vysvětluje Juris Roganovs, který je zodpovědný za rozvoj franšízové sítě na zahraničních trzích.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...