Originalita vydělává

Smělé plány / Vzhledem k atraktivitě konceptu a zájmu o franšízové licence očekává Juris Roganovs, zodpovědný za rozvoj franšízy v zahraničí, že nové restaurace Easy Beer nebo Easy Wine budou otevřeny v Praze, Varšavě, Budapešti, Rotterdamu, Oslu, Moskvě, Dubaji nebo Bělehradě.
Pátek
12.10.2018
Jak už název napovídá, Easy Wine a Easy Beer jsou inovativní gastronomické koncepty, které své zákazníky přitahují jako magnet. Shodnou se na tom jejich majitelé i franšízanti.
 

Atraktivita těchto původem lotyšských franšízových sítí spočívá v kombinaci jejich originality a ziskovosti. Na jedná straně stojí inovativní přístup v podobě způsobu objednávek a placení, který oceňují zákazníci, na straně druhé pak dokonalý přehled o spotřebě a zásobách pro majitele jednotlivých poboček.

Když zákazník vstoupí do jakékoli pobočky Easy Wine nebo Easy Beer obdrží od obsluhy magnetickou kartu s virtuálními penězi, která mu umožní načepovat si nápoje ze speciálně navržené a vyrobené zdi. To znamená, že nemusí čekat na obsluhu, ale rovnou si sám může zvolit a natočit nápoj, který chce pít nebo třeba jen ochutnat. „Konečná cena se odvíjí od vypitého množství, takže na konci večera zaplatí zákazník opravdu jen to, co vypil. Neřídíme se tak podle počtu nápojů, které si host objedná,“ říká Group Manager Peteris Ozols s tím, že samoobslužné čepovací zařízení není jediným lákadlem, které restaurace Easy Wine a Easy Beer nabízí.

V pobočkách Easy Wine mohou hosté ochutnat 60 různých druhů vína, v Easy Beer pak na 200 druhů piva. „To představuje velmi zajímavou příležitost pro ty, co chtějí například ochutnat drahé víno a nikdy by si nekoupili celou lahev, která může přijít i na více než 30 eur. Podíváme-li se na to z podnikatelského hlediska, je velmi složité dosáhnout úspěchu prodáváte-li pouze exkluzivní drahá vína. Většina lidí totiž pije víno v ve střední cenové kategorii, takže jsme s ohledem na to koncipovali naši nabídku,“ doplňuje Ozols.

Víno a pivo pod kontrolou

Automatická obsluha má svoje výhody nejen pro hosty, ale také pro majitele jednotlivých poboček – franšízanty. Mimo to, že je tento způsob obsluhy o poznání rychlejší než v klasických restauracích, snižuje také počet zaměstnanců, kteří jsou nutní k bezproblémovému chodu provozovny. Stejně důležitý je pak fakt, že díky systému servírování nápojů je každý vypitý mililitr automaticky zaznamenán, spotřeba a náklady jsou tak sledovány neustále.

„Oba koncepty prokázaly, že jsou stabilní a hlavně profitabilní, a to zejména proto, že v jejich případě nejde o sezónní byznys,“ říká Ozols s tím, že není výjimkou, když obdrží hned několik žádostí o franšízu denně. Pro podnikatele, kteří se rozhodnou fungovat pod hlavičkou Easy Beer nebo Easy Wine jako franšízanti, je výhodou, že veškeré informace a procesy nutné pro zajištění chodu restaurací obou typů jsou přesně popsány ve franšízovém manuálu. Stejně tak se mohou franšízanti opřít o podporu franšízora, a to zejména, co se důkladného školení týká.

Investice do otevření pobočky Easy Beer nebo Easy Wine přijde franšízanta na zhruba 150 tisíc eur. Polovina vynaložených prostředků jde do zařízení provozovny včetně vybavení baru a kuchyně. „V průměru se majitelé našich restaurací dostávají do zisku již do dvou měsíců od otevření. Jednou z výhod připojení se do naší franšízy je také to, že jsou po dobu prvních tří měsíců osvobozeni od placení franšízových poplatků,“ vysvětluje Juris Roganovs, který je zodpovědný za rozvoj franšízové sítě na zahraničních trzích.


Pomoc v začátcích / Investice do otevření pobočky Easy Beer nebo Easy Wine přijde franšízanta na zhruba 150 tisíc eur. Franšízant následně platí také průběžné poplatky. Ty jsou franšízantům v prvních třech měsících od otevření restaurace odpuštěny.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015