Pošta jako podnikání

Dopisy, balíky i losy / Pošta Partner je plnohodnotnou alternativou pošty. Rozdíl spočívá v tom, že je provozována třetí osobou, nikoli Českou poštou. Z hlediska poskytovaných základních poštovních služeb není mezi pobočkou a poštou Partner žádný rozdíl.
Čtvrtek
27.12.2018
Přeměna poboček České pošty na franšízy pokračuje. Do roku 2025 by jich měla být zhruba polovina v rukách nezávislých partnerů. Podaří se naplnit plány?
 

Na začátku prosince začalo fungovat 13 nových poboček Pošta Partner. Nejvíce jich vzniklo v Jihomoravském a Pardubickém kraji. České poště se letos podařilo na partnery převést 189 provozoven. Celkem tak na našem trhu funguje na 583 pošt s označením Partner. Ke konci letošního roku by tak měla mít Česká pošta více jak 3 200 vlastních poboček, z nichž další přejdou do budoucna na franšízanty.

Podle informací vedení České pošty je plánem mít do sedmi let 1 463 poboček ve formátu Pošta Partner. Původním plánem však bylo, že do roku 2025 budou partneři provozovat daleko větší počet pošt, zhruba 2 500. Důvodem revize plánu může být i nízký zájem ze strany podnikatelů, kteří chtějí Poštu Partner provozovat. S tím se však Česká pošta rozhodla bojovat.

V dubnu letošního roku proto zvýšila inanční odměnu pro smluvní provozovatele. Fixní část odměny vzrostla v průměru o zhruba 4 %. V absolutních číslech se jedná o částky od 400 do 600 Kč měsíčně navíc, zda-li to bude dostačující, ukáže čas. Peněžní suma, kterou měsíčně pošty Partner od České pošty získávají, se skládá ze dvou složek. Jedná se o fixní část, která pokrývá náklady na provoz a datové připojení. Výše variabilní části odměny pak závisí na počtu uskutečněných transakcí a zahrnuje i provizi za prodej. 


Služby na dosah / Cílem transformace poboček České pošty na koncept Pošta Partner je zachování dostupnosti všech služeb i v lokalitách, kde se provoz „velkých“ pošt nevyplácel. Tato situace se týká zejména menších měst a obcí po celém Česku.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017