Menší podnikatelé i nadnárodní firmy

O zakázky není nouze / Centrála franšízové sítě Extra služby podle slov vedení dokáže svým franšízantům po celé republice zajistit a sehnat kolem 1000 nových zakázek měsíčně. Zhruba 30 % z nich jsou tzv. stálí klienti, pro které se služby zajišťují opakovaně a pravidelně.
Středa
23.01.2019
Franšíza Extra služby neustále roste. Přispívá k tomu i pomoc franšízantům s financováním jejich podnikání pod touto značkou.
 

Jen v loňském roce se pobočková síť tohoto ryze českého konceptu rozrostla o 22 % na 44 poboček. O franšízové licence značky Extra služby, která nabízí možnost podnikání v oblasti stěhování, uklízení nebo poskytování služeb hodinového manžela, projevují zájem nejen drobní podnikatelé a živnostníci. Čím dál častěji se se zájmem o spolupráci začaly ozývat i velké společnosti, v některých případech i nadnárodní. „Vzhledem k tomu, že po zakoupení naší licence pro naše franšízanty zajišťujeme kompletní servis bez nutnosti jakékoli další investice do podnikání, začala si i většina těchto větších společností uvědomovat, že ziskovost služeb poskytovaných prostřednictvím našich franšízových konceptů sdružených pod značkou Extra služby je několikanásobně vyšší, než kdyby měly tyto služby začít poskytovat a rozjíždět samy,“ popisuje ředitel franšízového rozvoje Radek Straka.

Do jisté míry za zvyšujícím se zájmem o franšízy může být i pomoc, kterou franšízor Extra služby uchazečům o ně nabízí. Zhruba před dvěma lety si totiž jedna z nejstabilnějších bank na českém trhu vybrala a začala financovat nové franšízanty této sítě v rámci programu nazvaného Start Up. „Více jak rok banka prověřovala, jestli jsou naši franšízanti schopni generovat finance, které jim budou stačit na úhradu poskytnutého financování, na jejich život a jejich podnikání v síti Extra služby. A jelikož se přesvědčila, že to zásluhou propracovanosti našeho systému skutečně jde, rozhodla se je podpořit,“ doplňuje Radek Straka s tím, že v současnosti je situace taková, že nově vznikající franšízové pobočky je možné financovat prostřednictvím tohoto programu, ale i centrála společnosti je schopna ufinancovat. Jak Radek Straka dodává, takovéto pomoci se dočkají franšízoví partneři na Slovensku, kam se společnost chystá vstoupit v dubnu letošního roku.

Nejen slovenský trh však Extra služby touží obsadit svými pobočkami. Momentálně vedení firmy jedná s několika investory a zájemci o licence z Polska, Německa a Rakouska. Jak Radek Straka přiznává, jsou to vždy velmi náročná a zdlouhavá jednání. Vždyť nejde o nic menšího než svěřit svou dlouhá léta budovanou značku do rukou partnera, který ji bude dále budovat a reprezentovat v zahraničí. „Proto dokážeme odmítnout i investory, kteří mají značné finanční zázemí. Ne všechno je totiž jen o penězích,“ poznamenává Straka s tím, že od master-franšízového partnera nechce jen jeho peníze, ale i duši. Bude mít totiž zodpovědnost za desítky či stovky lidí, kteří budou na franšízový systém navázány, stejně jako na franšízanty.

Ruku v ruce s rostoucím počtem franšízových poboček jde i nárůst zájmu koncových zákazníků. I zde se mezi zákazníky zařadily velké společnosti. Poptávají jak služby stěhování, úklidů i hodinových manželů. Výhodou totiž je, že v silách Extra služeb je zajistit je kompletně na celém území České republiky. Nemusí tak ztrácet čas hledáním poskytovatelů těchto služeb v jejich regionu. „Služby centrálně poskytujeme například jednomu z největších dodavatelů energií v ČR. A i on si nás vybral právě proto, že jsme schopni centrálně zajistit své služby v jakékoli části republiky,“ prozrazuje Radek Straka.


Vysoké tempo / Ještě před rokem byla podle Radka Straky návratnost investice do franšízy konceptu EXTRA služby zhruba 12 až 18 měsíců. Dnes se franšízantům vrátí rychleji, někdy i během 8 měsíců.

Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014