Návrat legendární značky
První čerpací stanici najdou motoristé jen kousek od česko-slovenských hranic v Malackách již letos na jaře. Rozšiřovat svou pobočkovou síť má Benzina v úmyslu ve spolupráci menšími provozovateli čerpacích stanic na bázi franšízy. Společnost Unipetrol, do jejíhož portfolia značka Benzina patří, se nebrání ani akvizicím větších řetězců.
„Slovenský trh je pro naše maloobchodní aktivity přirozeným prostorem. K dosavadnímu velkoobchodnímu prodeji paliv na Slovensku tak nyní přidáváme i maloobchodní prodej pohonných hmot na čerpacích stanicích, které ponesou logo Benzina,“ vysvětluje místopředseda představenstva zodpovědný za maloobchodní aktivity společnosti Unipetrol Tomasz Wiatrak s tím, že v případě, že by se během letošního roku podařilo na „znovuobjeveném“ trhu otevřít 10 poboček, považovalo by to vedení firmy za úspěch. Důležitější než vysoké tempo rozvoje, je však pro tuto síť čerpacích stanic dodržení naplánovaného obchodního modelu.
O nezájem ze strany potenciálních partnerů sítě Benzina strach nemá. A to vzhledem ke zkušenosti z českého trhu, který je dle vedení Benziny velmi podobný tomu slovenskému. Ta ukázala, že čerpacím stanicím, které se staly součástí sítě s logem legendárního koníka, významně vzrostl objem prodaných pohonných hmot i doplňkového sortimentu.
Na domácím českém trhu držela Benzina na konci loňského roku 23% tržní podíl v oblasti prodeje pohonných hmot. Stále se jí také daří rozšiřovat pobočkovou síť na našem území. Nejnovějšími přírůstky jsou čerpací stanice v Brtnici u Jihlavy a v pražských Horních Počernicích. „Loni na jaře jsme dokončili převzetí části čerpacích stanic od společnosti OMV a další čtyři stanice jsme převzali formou franšízingu. Po převzetí se nám daří na stanicích zvyšovat objemy prodaných hmot i doplňkového prodeje a občerstvení,“ říká Marek Zouvala, ředitel společnosti Benzina.
Benzina se na Slovensko vrací po více než 30 letech. Samotná značka vznikla už v roce 1953 v tehdejším Československu, když Ministerstvo chemického průmyslu nahradilo touto značkou původní název Benzinol používaný pro čerpací stanice od roku 1949, kdy došlo ke znárodnění a vytvoření jedné státem ovládané sítě. V roce 1985 byla na Slovensku obnovena značka Benzinol. Po roce 1989 přešla Benzina v rámci privatizace do soukromých rukou a právo na používání své značky na slovenském trhu dočasně ztratila.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem