Správné místo / Lokalita, ve které bude podnikat franšízant Fitness Food Menu, by měla splňovat několik kritérií. Její velikost by se měla pohybovat okolo 100 km 2 a svou spádovostí by měla mít 100 až 250 tisíc obyvatel s hustotou zalidnění 92 obyvatel na km2 a věkovým průměrem maximálně 45 let.
pondělí
11.02.2019
Franšíza Fitness Food Menu zavedla hned několika novinek. Týkají se domácího trhu i zahraniční expanze.
 

Jedním ze zásadních kroků, které franšízová síť Fitness Food Menu v loňském roce podnikla, byl vstup na německý trh. Zde získali dva franšízové partnery, a to ve Zwickau a Drážďanech. Jak říká spolumajitel značky Tomáš Volf, Německo je pro Fitness Food Menu úplně novým trhem, na kterém momentálně sbírá zkušenosti. A to právě za pomoci tamních partnerů. „V současné době jsme ve fázi připravování německého trhu na tzv. systémové stravování. Faktem totiž je, že u našich západních sousedů tento způsob stravování není rozvinutý. Naším úkolem je tak zákazníky zde přesvědčit o tom, že stravování prostřednictvím našich pokrmů je kvalitní a pro ně přínosné,“ vysvětluje Volf.

Společnosti se také povedlo najít master-franšízového partnera na polském trhu, se kterým podepsala smlouva o rozvoji sítě na území Polska. Úspěchu se pak dočkala i na Slovensku. „Zde jsme v Prešově navázali spolupráci se zkušeným podnikatelem z oblasti gastronomie, který se stal naším franšízantem a otevřel si výrobnu Fitness Food Menu,“ říká Tomáš Volf s tím, že k dnešnímu dni funguje na území Slovenska 7 franšízových výroben, které obsluhují 39 měst. Na domácím českém trhu pak působí 13 franšízantů, kteří ze svých výroben dodávají pokrmy Fitness Food Menu do 94 měst. „Česko je pro nás stále nejzásadnějším trhem, na kterém se nám daří kontinuálně růst. A to o 15 až 18 % ročně,“ doplňuje franšízor s tím, že velkou pozornost firma věnuje stabilizaci nových franšízantů v síti, a to jak hospodářské, tak kvalitativní.

Tomu napomáhá i nový nutriční software, kterým Fitness Food Menu distribuuje vlastní recepty svým franšízantům. S tím souvisí i interní servisní aplikace Fitness Food Management systém. To vše umožňuje v síti lépe monitorovat kvalitu výroby, která je pro celý tento koncept stěžejní. S cílem srovnat a zvýšit kvalitu nabízených produktů a zároveň snížit náklady spojené s nákupem surovin pro vlastní výrobu a franšízanty, vytvořila centrála Fitness Food Menu centrálního výrobce. Ten v současné době vyrábí pod brandem FFMenu zhruba 35 produktů, například proteinové těstoviny nejrůznějších druhů.

S kvalitou produktů souvisí také technologie, které jsou využívány ve výrobě. A toho si je vědomo i vedení Fitness Food Menu. V letošním roce tak bude do poboček svých franšízantů dodávat nejnovější technologie pro úpravu a zpracování pokrmů v podobě nových konvektomatů a šokovacího zařízení. Zejména nové konvektomaty usnadní franšízovým partnerům výrobu a zajistí stejnou kvalitu ve všech výrobnách. Jsou totiž centrálně řízené programovým nastavením franšízora, a to pro všechny členy sítě shodně. „Cena námi dodávaného vybavení do franšízových poboček se pohybuje kolem 1 milionu Kč. Franšízant toto nové vybavení neplatí jako investici, ale získává ho formou operativního leasingu, s čímž souvisí i servis, který mu po celou dobu užívání zajišťujeme my,“ vysvětluje Tomáš Volf.

Značka Fitness Food Menu pracuje také na rozšiřování své nabídky, aby její franšízanti mohli uspokojit potřeby a požadavky co nejširšího spektra zákazníků. Loni v dubnu uvedla na trh nový stravovací program nazvaný Fitness Food Performance, díky němuž momentálně nabízí pět typů menu, ze kterých si mohou zákazníci vybrat. Nově uvedený stravovací program je ideální zejména pro výkonnostní sportovce či manažery s vysokým pracovním nasazením, kteří chtějí podpořit svůj výkon. A to jak ve sportu, tak i v práci.   


Byznys, co se vyplatí / Investice do franšízové pobočky Fitness Food Menu činí 400 tisíc Kč. Podle zkušeností franšízora mohou franšízanti s její návratností počítat již v průběhu 6 až 9 měsíců.