Dlouhodobá spolupráce / Smlouvu se zájemci o franšízovou licenci uzavírá Sklizeno na 10 let s možností prodloužení. Investice, která na budoucího franšízanta čeká, začíná na zhruba 1 mil. Kč. A to v závislosti na velikosti a umístění prodejny a také na zvoleném typu franšízového konceptu, který Sklizeno nabízí.
Středa
27.02.2019
Tržbami ve výši 705 milionů korun zakončila loňský rok společnost Sklizeno. Franšíza s kvalitními potravinami se letos pustí do budování nových prodejen i projektů.
 

Na tuzemském trhu funguje v rámci této sítě 30 prodejen, jak pod značkou Sklizeno, tak i My Food a také dalších 20 pod hlavičkou Náš Grunt. Část z nich je provozována franšízovými partnery. Právě prodejny se na výsledných tržbách společnosti podílely z více jak poloviny. Jak prozradil ředitel společnosti Petr Borkovec, cílem pro letošní rok je zvýšit obrat stávajících obchodů o 15 %.

Na konci loňského léta zahájila síť Sklizeno spolupráci s dalším původem českým franšízovým konceptem Fruitisimo, když v pražském nákupním centru Galerie Butovice otevřela novou prodejnu, která tyto dvě značky spojuje. Ve spojení kvalitního jídla s čerstvými džusy a zmrzlinami vidí vedení firmy velký potenciál. Také proto se rozhodla po vyhodnocení tohoto projektu k jeho rozšíření do dalších regionů.

Dalším krokem, který Sklizeno v roce 2018 učinilo, bylo založení investičního centra pro podporu českých producentů potravin s názvem My Food Center. Jeho prostřednictvím se ve spolupráci s online prodejcem potravin Rohlík.cz snaží podporovat malé tuzemské výrobce potravin, kteří to s kvalitou myslí vážně. „Pokud každý malý výrobce bude mít svůj sklad a své auto, jezdit sám na zahraniční veletrhy, nakupovat suroviny za své ceny, mít vlastní experty na obaly a mít vlastní právníky, účetní, další odborníky a k tomu mít obchodníky objíždějící ty stejné obchody jako všichni ostatní malí výrobci, tak nemůže být ekonomicky úspěšný, růst a inovovat produkt. A my chceme, aby byli úspěšní. Jen díky tomu budou moci v Česku vznikat kvalitní potraviny ve velkém a za dostupné ceny,“ vysvětluje Petr Borkovec, ředitel Sklizeno, důvod jeho vzniku. Díky společnostem, ve kterých má Sklizeno prostřednictvím tohoto centra podíl, dosáhlo tržeb 205 milionů Kč.

Cílem vedení sítě Sklizeno je dostat kvalitní potraviny co nejblíže lidem. Jednou z cest, jakou se jí to daří, je projekt Fresh Pointů, kterým se zaměřuje na klientelu z řad zaměstnanců firem. „Máme už několik prodejen a bister v kancelářských parcích a víme, že zákazníci tam nepotřebují nakupovat víc než snídaně nebo svačiny, ale chtějí se i rychle najíst. Přitom mají vysoké nároky na kvalitu a Fresh Point je tak ideální řešení,“ říká Petr Borkovec s tím, že jde de facto o malé samoobslužné Sklizeno bistro.


Ocenění za kvalitu a přístup / Značka Sklizeno je pro aktuální rok na seznamu Superbrands. Ten vyzdvihuje značky, které se na lokálním trhu těší z dobré pověsti a mají na něm silné postavení. Superbrands je nejuznávanější nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek.