Ruch a život / Ideálním místem pro pobočku Coccodrillo je rušná ulice s vysokým pohybem lidí. Je dobré, pokud se nachází v místě, kam jsou lidé zvyklí chodit nakupovat spotřební zboží.
pondělí
18.03.2019
Síť obchodů s oblečením pro děti se neustále rozrůstá. Daří se jim i v menších městech s více jak 20 tisíci obyvateli a také v lokalitách s velkým turistickým potenciálem.
 

Velký posun v rozvoji sítě franšízových poboček a také nárůst zájmů o franšízové licence. To je dnes to, co dělá radost vedení sítě Coccodrillo na českém trhu. Od počátku roku 2017 do začátku roku letošního se tomuto konceptu podařilo otevřít celkem devět nových franšízových poboček, a to v Uherském Brodě, Hodoníně, Ostravě, Kroměříži, Olomouci, Prostějově, Třebíči, Karlových Varech a Českých Budějovicích. „Rozvoj franšízové pobočkové sítě před začátkem roku 2017 víceméně stagnoval. Jsem proto velmi ráda, že se nám ho v poslední době podařilo nastartovat. Věřím, že tak, jak se nám to podařilo v Česku, budeme růst i na slovenském trhu,“ říká Renata Kubáňová, manažerka prodeje licencí Coccodrillo pro Českou republiku a Slovensko. Právě u našich východních sousedů má značka zatím jen jednu franšízovou provozovnu.

O tom, že s další expanzí to vedení řetězce obchodů s dětskou módou myslí vážně, svědčí i výčet měst, ve kterých by do budoucna rád vidělo pobočky Coccodrillo. Obecně lze říci, že prodejna může fungovat již v městech s více jak 20 tisíci obyvateli a také v lokalitách s velkým turistickým potenciálem. „Pokud bychom měli být konkrétnější, mohla by to být města jako Frýdek-Místek, Jihlava, Pardubice, Kladno, Děčín nebo Kutná Hora,“ prozrazuje Renata Kubáňová s tím, že zájemci o licenci, kteří by chtěli obchod Coccodrillo provozovat v menších městech, se nemusí bát o to, že by neuspěli. Podle Renaty Kubáňové zkušenosti ukazují, že leckdy se majitelům obchodů mimo velká města daří lépe. Mohou se totiž spolehnout na loajalitu zákazníků a také mají větší příležitost s nimi budovat dlouhodobější vztahy.

Franšízant za pultem

S tím souvisí i fakt, že podmínkou udělení franšízové licence je, že se franšízant bude aktivně podílet na chodu prodejny. Centrála tak od něj vyžaduje, aby 3 až 4 dny v týdnu strávil sám přímo za pultem v obchodě. Jen tak je totiž schopen detailně poznat nejen produkty, které nabízí, ale také své zákazníky. Druhou věcí pak je, že ekonomicky je tato varianta pro něj výhodnější, než kdyby pouze zainvestoval do otevření pobočky a dosadil si do ní zaměstnance. Je to on, kdo musí být tváří značky v daném regionu, duší obchodu. 

Ruku v ruce s požadavkem aktivního zapojení franšízanta do provozování obchodu, jde i zaměření školení, které je mu na začátku spolupráce a také v jejím průběhu poskytnuto. Soustředí se totiž primárně na něj, až ve druhé řadě na jeho zaměstnance. „Naši franšízoví partneři nemusí mít před vstupem do sítě žádné zvláštní zkušenosti s podnikáním, také proto se rekrutují z nejrůznějších oblastí. Najdeme mezi nimi jak ty, kteří mají s obchodem zkušenosti, tak například i maminky po mateřské dovolené. Rozhodující je pro nás chuť se do podnikání pustit a poznat veškeré naše produkty. Mohu říci, že všichni naši franšízanti mají Coccodrillo nejen jako byznys, ale je to pro ně srdcová záležitost,“ doplňuje Renata Kubáňová.


Partner pro obchod / Zákazníci se do prodejen Coccodrillo často chodí informovat, poradit, chtějí si o našich produktech promluvit. Franšízant tak musí být pro ně partnerem, který bude fungování svého obchodu znát od A do Z, a to včetně celého sortimentu.