Klienti chodí / V Česku od roku 2008 metodou Naturhouse prošlo více než 163 500 klientů, jen v roce 2018 to bylo 11 700. Jak přibývá klientů, roste i počet výživových poraden. Prvotní myšlenka vznikla před 25 lety ve Španělsku a dnes tato franšízová síť působí ve 32 zemích světa s 2 300 pobočkami.
pondělí
13.05.2019
V Česku a na Slovensku má značka Naturhouse 137 výživových poraden. Je jednou z nejrychleji expandujících franšíz. A hledá další franšízanty.
 

Franšízová síť Naturhouse překročila v České republice bájnou hranici 100 poboček, když otevřela 101. výživovou poradnu ve Vrbně pod Pradědem. Zahájení provozu pobočky v tak malém městě je zcela v souladu se strategií, jejímž prostřednictvím Naturhouse na trhu expanduje. „Vrbno je malé město o 5 tisících obyvatelích, ale právě v takových vidíme ohromný potenciál. Věříme, že tyto lokality, kterých je na území Česka a Slovenska mnoho, nám pomohou dosáhnout stanoveného cíle 150 poboček u nás a 50 na Slovensku,“ vysvětluje Jan Gonda, master-franšízant Naturhouse pro Českou a Slovenskou republiku.

V loňském roce otevřela síť výživových specialistů celkem pět nových poboček, a to v Jesenici, Litomyšli, Praze, Roudnici nad Labem a Valašském Meziříčí. Dalších 9 poraden, z nichž jedna patřila pod master-franšízanta, předalo vedení společnosti jako plně zavedené do rukou nových majitelů z řad franšízantů. „Velký zájem evidujeme zejména o odkup zavedených poboček. Nový majitel zná historii dané pobočky, přebírá ji s plnou klientelou i zkušeným personálem a nemusí prakticky nic zařizovat,“ prozrazuje Jan Gonda.

V současné době se vedení konceptu soustředí na stabilizaci sítě, pokračuje ve vývoji vlastního softwaru a plánuje také další vzdělávání v rámci Naturhouse University. Samozřejmě myslí také na další rozšiřování svého zastoupení na trhu. Stále tak hledá další franšízanty ve městech, kde pobočky Naturhouse zatím nenajdeme nebo tam, kde nabízí již zavedené pobočky k odkupu.

Nejen expanzí živa je franšíza a ví to i v Naturhouse. Aby franšízanti sítě mohli svým klientům nabízet ty nejlepší služby, které je odliší od jejich konkurence, je třeba, aby franšízor věnoval pozornost neustálému zlepšování produktů a služeb. „Neustále propracováváme naši metodu Naturhouse včetně inovací produktů. V loňském roce jsme zavedli hotová jídla, která si našla u našich klientů své místo. Výhodou je trvanlivost při pokojové teplotě a současně jsou jídla bez obsahu konzervantů, barviv, nadbytku soli a éček,“ říká Jan Gonda. Ne vždy mají totiž klienti Naturhouse možnost uvařit si čerstvé jídlo. Speciálně vyvinutá hotová jídla jim tak pomohou v dodržování zásad pestrého a zdravého jídelníčku. Další inovací, kterou tato původem španělská franšízová síť na českém trhu zavedla, je přístroj na měření intolerance potravin.

 


3 možnosti spolupráce / Podle velikosti své výživové poradny si může franšízant vybrat ze tří variant. Ta nejmenší, tzv. mikro-mikro koncept, je vhodný již pro města do 10 tisíc obyvatel s investicí od 250.000 Kč. Za licenci se neplatí, franšízanti ale odvádí 600 euro ročně jako administrační poplatek. Investice se obvykle vrátí do 1 až 3 let.