Česko – místo pro úspěch

Sázka na domov / Také český franšízový trh je rok, co rok obohacován o nové zahraniční koncepty. Situace na něm je však taková, že jejich celkový počet je nižší než počet sítí, jež se „narodily“ v Česku. Momentálně u nás funguje více jak 260 franšíz, z čehož více jak dvě třetiny jsou původem odsud. A jak je vidět v praxi, čeští podnikatelé mají o jejich licence zájem a rádi podpoří a pomohou rozvíjet něco domácího, když to stojí za to.
Pátek
28.06.2019
Český maloobchodní trh stálé láká nové značky. Za posledních 5 let jich přišlo 120.
 

Zahraniční brandy vnímají Českou republiku jako zemi, ve které se jim vyplatí být. Jak jinak si vysvětlit jejich každoroční nárůst. Podle statistik společnosti CBRE k nám přišlo během posledních pěti let více jak 120 nových značek, přičemž za stejnou dobu zemi opustily pouhé dvě desítky. Část z nově příchozích tvořily i franšízové koncepty.

Příchody nových značek ovlivňuje především to, kolik a jakých maloobchodních projektů, od nákupních nebo outletových center, se v daném roce otevírá. Například v roce 2017 bylo otevřeno rozšíření obchodního centra na pražském Chodově, které přilákalo hned 24 nových značek. Proto v roce 2017 byl 63procentní nárůst nových značek v porovnání s rokem 2016. V loňském roce k nám podle CBRE přišlo 29 nových značek, což je sice pokles o 26 procent oproti roku 2017, avšak loni se u nás neotevřelo žádné větší nákupní centrum. Mezi nové hráče patří například Valentino, Fresh Corner, My Brand, Christian Louboutin, Lilou nebo Starbucks Reserve.

„Příkladem úspěšných příchozích značek na českém trhu v posledních pěti letech jsou například Flying Tiger Copenhagen nebo Superdry, které začínaly vlajkovou prodejnou v Praze. Flying Tiger Copenhagen má v České republice již 17 obchodů a Superdry 6 prodejen. Stejně tak značka Tous, která vstoupila na trh před třemi lety a stala se z ní nová hvězda předních šperkařských konceptů. Nyní má po celé zemi už 12 prodejen,“ říká Tomáš Beránek, Head of High Street Retail and Tenant and Representation společnosti CBRE.

Daří se však i franšízovým sítím, které si mnohdy naši republiku vybírají jako vstupní bránu do regionu střední a východní Evropy. Za posledních 5 let zde své franšízanty a také zákazníky našly značky jako 5.10.15, Cipo & Baxx, Jumping Clay, Vapiano nebo Camp David.  A to jde jen o retailové sítě. „V současné době evidujeme stále velký počet zahraničních konceptů, které chtějí svůj byznys prostřednictvím franšízy rozvinout i u nás. Přichází z nejrůznějších oborů,“ říká jednatel a konzultant mezinárodní poradenské společnosti Profit system Marek Halfar s tím, že jako trend lze momentálně vnímat zejména koncepty působící v oblasti služeb, které se uchází o přízeň potenciálních franšízantů a i master-franšízantů. Jako příklad můžeme zmínit koncepty zaměřené na IT vzdělávání Coders Lab nebo Coding Giants, či kosmetické sítě Body Concept či Depil Concept.


Žádné masivní odcházení / V loňském roce český maloobchodní trh opustilo pět značek, všechny z oblasti módy. V roce 2017 své působení u nás ukončily dvě značky a o rok dříve jen jedna.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017