U franšízantů hledáme obchodního ducha

Dlouho a stabilně / Výrobce vchodových dveří a garážové a stínící techniky Lomax využívá ke svému rozvoji franšízing více jak 20 let. Pomáhá mu se dostat blíž ke svým zákazníkům.
pondělí
22.07.2019
V Česku chceme otevřít 5 nových poboček a na Slovensku 10. Nabízíme tak příležitost dalším zájemcům o franšízu, říká Jan Malysz, obchodní ředitel společnosti Lomax.
 

S rozvojem na principu franšízingu má Lomax dlouholeté zkušenosti. Co vidíte jako hlavní výhodu tohoto způsobu expanze?
Prodáváme výrobky, které je dobré vidět na živo, vyzkoušet si je a v zázemí showroomu vše probrat. V současnosti jsou stále regiony, kde pro některé zákazníky může být do showroomu Lomax daleko, a to je škoda. Jako hlavní výhodu tedy vidíme to, že jsme blíže k zákazníkům a můžeme tak lépe reagovat na poptávku.

Podnikání ve vašem oboru je poměrně specifické. Jaké požadavky máte v tomto ohledu na své franšízové partnery?
Když se podívám napříč všemi franšízanty, tak většina vlastně „nepochází“ z daného oboru, ale dříve buď byli zaměstnanci či podnikali v oboru jiném. Není tedy podmínkou někdo se zkušenostmi ve stavebnictví či v příbuzném sortimentem Lomax. Důležitý je obchodní duch, pracovitost a zejména loajalita k naší značce. Vše ostatní dokážeme případného obchodního partnera naučit. Počáteční investice, která je nutná pro otevření showroomu, je okolo 290 tisíc Kč.

Co mají franšízanti Lomaxu primárně na starosti?
Primární náplní franšízanta je starost o zákazníka a o jeho potřeby v souladu s naší filozofií. Zpravidla to probíhá tak, že z naší centrály je franšízantovi odeslána poptávka, která spadá do působnosti v jeho regionu. Další komunikace směrem k zákazníkovi je pak již na franšízantovi, který zákazníka kontaktuje a provede osobní návštěvu, aby mu mohl navrhnout co nejlepší technické řešení jeho požadavku. Celou zakázku si tedy franšízant vede sám od stanovení cenové nabídky až po zadání k nám do výroby. Montáž výrobků a záruční servis je také v kompetenci franšízanta. Kompletní podpora ze strany Lomaxu je franšízantovi trvale k dispozici. Každý franšízant má zázemí showroomu, kde jsou fyzicky vzorky výrobků v reálné velikosti, možnosti ovládání, místo na jednání a často také sklad. Franšízant minimálně jednou do roka navštíví centrálu z důvodu školení či jednání o dalších plánech a pravidelně je ve styku s manažerem, který mu pomáhá franšízu řídit. Společně s technickým, obchodním a marketingovým oddělením v zázemí Lomaxu pak daný franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potřebách, je pravidelně informován o připravovaných akcích, novinkách či změnách.

Jak se vám daří dále rozšiřovat svou síť v Česku a na Slovensku? Kolik zde máte aktuálně poboček?
V současné době máme v Česku 35 franšízantů a na sousedním Slovensku 24. Rádi bychom prostřednictvím franšízy otevřeli dalších 5 poboček v Čechách a 10 poboček na Slovensku.


Vedení pobočky a týmu / „Pro své budoucí pobočky chceme najít franšízanty, kteří se budou plně věnovat chodu pobočky, řízení lidí a plánů. Ideálním franšízantem je ten, který se bude práci věnovat na plný úvazek. Obvykle je jím fyzická nebo právnická osoba s jedním či dvěma obchodníky, asistentkou a jedním až třemi montážníky," dodává Malysz.