Byznys s vůní čistého prádla

Bez práce není zisk / Zájemci o licenci Quickwash musí být odhodlaní a mít chuť podnikat a věnovat realizaci svého byznysu čas i energii. Nejvíce úsilí si žádá počáteční fáze před samotným otevřením provozovny, ale i potom je potřeba, aby se franšízant o prádelnu staral a věnoval jí určitý, i když třeba minimální čas. Samoobslužná prádelna není pasivní příjem.
Čtvrtek
01.08.2019
V každém desetitisícovém městě jedna samoobslužná prádelna. Takový potenciál vidí v ČR vedení franšízy Quickwash. Kdo může získat licenci na její provozování?
 

Trh samoobslužných prádelen se v posledních dvou letech poměrně proměnil. Obyvatelé českých měst mohou právě na tuto službu narazit stále častěji. Podle majitele franšízového konceptu Quickwash Tomáše Drgy právě rozšířenost tohoto typu prádelen zvyšuje zájem koncových zákazníků o jejich využívání. Proto je zde ještě potenciál pro další rozšiřování jejich počtu.

V současné době má franšízová síť Quickwash na trhu 19 poboček, z nichž 16 je v rukách franšízových partnerů. Na začátku letošního roku čítala síť 21 provozoven, nicméně vedení konceptu muselo provoz dvou z nich ukončit. „Důvodem bylo nedodržování standardů naší značkové prádelny,“ doplňuje Tomáš Drga. Ačkoli by se mohlo na první pohled zdát, že téměř 20 poboček je pro takovouto specifickou službu dostačující, Quickwash má v plánu se dále rozšiřovat.

V hledáčku má tentokrát menší města, která byla doposud trochu stranou. Cílem je otevřít ročně 2 až 3 nové prádelny. „Jsem přesvědčen, že v příštích několika letech bude mít každé desetitisícové město alespoň jednu samoobslužnou prádelnu. Dovedu si představit, že nejprve to budou města s turistickým ruchem nebo v blízkosti nových výrobních závodů,“ přibližuje plány do budoucna Tomáš Drga.

S obsluhou i bez

Franšíza Quickwash je vhodná jak pro investory, tak i pro ty, kteří se chtějí na jejím provozu aktivně podílet. Vedení sítě se tak snaží každou pobočku přizpůsobit držiteli franšízové licence. Mezi franšízanty se tak najdou ti, co chtějí mít samoobslužnou prádelnu jako doplňkový byznys a nechtějí mu věnovat příliš mnoho času. Na straně druhé se partnery stávají ti, pro které bude provoz pobočky každodenní činností a jsou připraveni jí věnovat více času a energie. „Někteří franšízanti preferují plně automatizovaný samoobslužný provoz prádelny, jiní jsou zase přesvědčeni, že více zákazníků přilákají, když jim nabídnou službu obsluhy. Z naší strany majitele našich poboček netlačíme na tu či onu stranu, ale snažíme se jim pomoci vybudovat takovou prádelnu, aby se cítili šťastni a spokojeni,“ dodává Drga.

Zcela v souladu s tímto přístupem k franšízantům je i situace ohledně plateb za fungování pod hlavičkou tohoto již léty prověřeného byznysu. Podle Tomáše Drgy je provoz a hospodaření každé pobočky plně v rukách jejího majitele. Franšízant tak na začátku spolupráce zaplatí jednorázový poplatek za licenci. Za tuto investici získá pomoc s výběrem místa, posouzení vhodnosti vybraných prostor, návrh nejvhodnější technologie, základní projekt provozovny, vizualizaci provozovny a veškeré vnitřní značení, to znamená všechny instruktážní a informační tabule, které vyrobíme a fyzicky v nové provozovně rozmístíme. V licenčním poplatku je zahrnuta i grafika vnějšího firemního štítu a polepů výkladů. Po otevření pobočky pak franšízant hradí franšízorovi poplatek určený na podporu údržby a provozu korporátních internetových stránek. Žádné další poplatky či procenta z obratu poskytovatel licence nevybírá.


Služby na přání / Quickwash provozuje pobočky, které poskytují čistě službu samoobslužného praní a sušení a na druhé straně provozovny, které poskytují službu drop-off, což znamená, že zákazníci, kterým se nechce nebo nemají čas čekat, mohou svěřit své prádlo obsluze, která jej na zákazníkem určeném programu vypere, vysuší a poskládá, případně také vyžehlí nebo vymandluje. Některé pobočky nabízení také službu drobných oprav oděvů nebo službu sběrny pro chemickou čistírnu.

Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014