Během několika let obsadíme celé Česko

Není to jen byznys / Nadbytečná produkce obalů je celosvětový problém. Cílem konceptu FoodShop Bezobalu je alespoň částečně pomoci k jeho řešení a nezatěžovat přírodu více, než je nezbytně nutné. To by měli mít na paměti i zájemci o franšízové licenci.
pondělí
09.09.2019
„Přemýšleli jsme, jak snížit množství odpadu a vykompenzovat to, že musíme stravu v rámci Fitness Food Menu vozit v plastových obalech,“ říká Lucie Volfová, zakladatelka franšízového konceptu FoodShop Bezobalu.
 

Kde se vzal nápad na vytvoření konceptu FoodShop bezobalu?
Jakožto firma s desetiletou tradicí, která vyrábí krabičkovou formu stravování Fitness Food Menu (FFMenu), jsme se dennodenně potýkali s tím, že zatěžujeme životní prostředí plastovými krabičkami, kde i přes mnohé úsilí je nahradit, se nám do dnešní doby v rámci legislativy a ceny nepodařilo je nahradit například za krabičky z cukrové třtiny, které by v konečné ceně byly neprodejné pro našeho koncového zákazníka. Proto jsme hledali cestu, jak eliminovat množství odpadu a vykompenzovat tak to, že musíme naši stravu zákazníkům vozit v plastových obalech. Asi po 3 letech příprav jsme dokázali přijít na trh s našimi vlastními surovinami, které si vyrábíme – od těstovin, přes luštěniny až po různé směsi. Proto přípravy v naší výrobě vychází z našich surovin, tudíž odpadají různé obaly, ve kterých jsme obrovské množství surovin dennodenně odebírali. A tady přišla myšlenka že, když už máme vlastní suroviny, založit franšízový koncept stejně jako u FFMenu, kde máme dlouholeté zkušenosti, a rozšířit tak prodejny Bezobalu po celé ČR.

Problematika nadbytečné produkce obalů, resp. odpadu je v současnosti velmi aktuální téma a tzv. bezobalové prodejny nabývají na popularitě. Odráží se to i v zájmu o franšízové licence?
Přesně, jak říkáte, postupně se sem systém tohoto prodeje dostává ze zahraničí a čím dál tím více lidí se začíná touto problematikou zabývat. Troufám si říci, že v horizontu několika let budeme schopni pokrýt celou republiku. 

Vaše společnost stojí také za franšízovou sítí Fitness Food Menu. Odráží se tento byznys i nějakým způsobem v konceptu FoodShop Bezobalu?
Určitě, nejen zkušenostmi, které jsme za ty dlouhé roky nasbírali, ale především největší sílu vidíme v marketingu, který můžeme celoplošně propojit spolu s FFMenu. Navíc naši zákazníci FFMenu mohou využívat služeb bezobalového obchodu, kdy jim nasypeme dle vybraného seznamu a dovezeme na víkend.

Jak vlastně vypadá váš ideální franšízant?
Ideální franšízant je ten, kdo nevidí v tomto konceptu pouze byznys, ale především by měl sám uznávat tento koncept a být přesvědčen o tom, že to dělá proto, protože má zájem na to, něco udělat pro naši zemi.

Popište nám, prosím, jak funguje spolupráce mezi vámi a franšízovým partnerem?
Koupí licence si v podstatě kupují celý koncept s veškerým know-how, které nabízíme včetně zajištění celé prodejny na klíč se všemi materiály, surovinami. V podstatě se dotyčný nemusí o nic starat, přijde do hotového prostoru. Kde samozřejmě jsme i při výběru vhodného prostoru pro tento koncept.

Jak je to se sortimentem, jeho zajištění má na starosti franšízant nebo vy jako franšízor? Má ohledně sortimentu franšízant daná pravidla, co ano, co ne, nebo má svobodný výběr v tom, co bude ve svém obchodě nabízet?
Součástí prodejny také je koutek s posezením, kde je palačinkárna a prodej koláčů z našich směsí, které si zákazník poté může odnést domů buďto jako směs, doma přidá pouze vejce a mléko a může upéct tu dobrotu kterou si u nás dal u kávy celé rodině. Máme řadu partnerů, kteří souvisí s našim konceptem – například MojeHygge nebo Vobrousek. Jejich nabídku najdete v každé naší prodejně. Pokud se bude franšízant držet konceptu budoucí, samozřejmě mu povolíme dle vlastních potřeb prodej například veganské zmrzliny, prodej sypaných čajů, jako chystá například nově otevřená prodejna v Opavě.

V čem se FoodShop Bezobalu liší od konkurence?
Jedinečnost vidím v tom, že naše výrobky a receptury, které jsou součástí prodeje, najdete pouze v našich prodejnách FoodShop Bezobalu. Nabízíme tedy exkluzivitu. Nedávno mě oslovila jedna konkurenční prodejna bezobalových prodejen s tím, že od nás chtějí odebírat směsi na koláče. Touto cestou jít nechceme, chceme, aby si zákazníci chodili k nám pro naše výrobky, a ne ke konkurenci.


Zákazník na prvním místě / „Koncept franšízy spočívá nejen v prodeji, ale také ve vytvořeném prostředí pro zákazníky. Ti si u nás mohou posedět a vychutnat naše výrobky. Máme zásobníky na ovoce, zeleninu, různé směsi, dipy až po posypky třeba kozích sýrů. Víme, jak zaujmout zákazníka a jak dále tento koncept rozvíjet a inovovat,“ říká Lucie Volfová, majitelka konceptu FoodShop Bezobalu.