La Provence design / V pobočkách, které jsou laděny do La Provence stylu, si na své přijdou i milovníci kávy, kterou praží na míru v jedné z nejlepších pražíren ve střední Evropě tak, aby senzoricky a chuťově co nejvíce umocnila zážitek ze sladkého a donutů. Nabídku doplňují domácí limonády, drinky dovážení přímo z USA, Mexika, Thajska, a také vína, mošty, Rosé a Prosecco.
Středa
20.11.2019
Je vaším snem otevřít si stylovou kavárnu či cukrárnu? Co se stát součástí franšízové sítě La Donuteria a vsadit na donuty, které jsou celosvětově nejprodávanějším dezertem?
 

Koncept La Donuteria vyvíjeli jeho majitelé ve Velké Británii. Za 3 roky svého fungování se stal druhou největší sítí specializující se na opravdu ruční výrobu donutů v celé Evropské unii. Aktuálně otevírá nové pobočky ve Vídni, Innsbrucku, Budapešti a Mnichově, díky čemuž by se měla La Donuteria stát jedničkou v Evropě. Značka však nezapomíná ani na rozvoj na českém trhu. Už druhým rokem je otevřena pobočka v Brně, která patří mezi jednu z nejúspěšnějších, takže majitelé mají otestované, že donutky z dílny La Donuteria Čechům opravdu chutnají. Do konce roku by měla, kromě výše jmenovaných měst, zahájit provoz také pobočka v Praze.

Zájemce o franšízovou licenci se, stejně jako v případě každé jiné franšízy, musí připravit na počáteční investici, která však u La Donuteria v porovnání s jinými gastronomickými koncepty, není až tak závratná. Pohybuje se v rozmezí 500 až 900 tisíc Kč. Kromě veškerého potřebného know-how, včetně školení v pečení i prodeji, pokrývá náklady spojené s designovými úpravami a zařízením prodejny, vybavením kuchyně. Zahrnut je v ní i vstupní poplatek za franšízovou licenci a také zásoby na první měsíc provozu.

Jak upozorňuje majitel konceptu Peter Straňák, franšízanti se mohou těšit na zajímavé zisky, které se v případě poboček v menších městech pohybují obvykle mezi 75 až 130 tisíci Kč měsíčně, ve větších městech pak i v rozmezí 130 až 260 tisíc Kč. Díky tomu se mohou dočkat poměrně rychlého návratu jejich vynaložené počáteční investice. Franšízantům se kromě příjmů z provozu pobočky nabízí i další možnosti, jak zvyšovat své tržby. A to například prodejem firemním zákazníkům, účastí na street-food, hudebních a sportovních akcích nebo také spoluprací s cateringovými, svatebními nebo eventovými agenturami.

Turisté i studenti

Pro otevření pobočky La Donuteria je podle franšízora ideální město se spádovou oblastí okolo 50 tisíc obyvatel. Výhodou pak samozřejmě je, pokud jde o město s živým cestovním ruchem, případně vyšším počtem mladých lidí a studentů. Právě oni totiž tvoří velkou část zákazníků.

A jaký by měl být franšízant La Donuteria? „Kromě toho, že by měl mít k dispozici dostatek financí k zahájení podnikání pod naším brandem, měl by mít i vášeň pro sladké, kvalitu a excelentní zákaznický servis,“ říká Peter Straňák s tím, že od franšízantů očekávají i ochotu aktivně se zapojit do každodenního provozu jejich pobočky a také, že budou schopní vést a motivovat svůj tým k dosažení úspěchu.

Typickými zájemci o franšízovou licenci jsou zaměstnanci či manažeři větších firem, kteří chtějí opustit své zaměstnání a rozjet vlastní podnikání. Vedení firmy však pozoruje také velký zájem ze strany lidí mladších 30 let, kteří před vstupem do zaměstnání preferují vlastní podnikání. Láká je volnost, nezávislost, možnost být sám sobě šéfem, pracovat od začátku pro sebe, a ne pro jiné. 

Kvalita na prvním místě

La Donuteria si zakládá na tom, že zákazníkům nabízí handmade domácí donuty z prvotřídních surovin, bez použití náhražek. Také proto si připravují vlastní karamel, náplně a krémy. Čokoládu vozí z Belgie, maliny z Německa a vanilku až z Madagaskaru. „Všechno si dělám sami, v takovém přístupu jsme unikátní. Mnoho konkurentů se spoléhá na třetí strany a produkt z polotovarů jen finalizuje. Děláme něco, co nikdo jiný nedělá. Proto naše donutky chutnají jako od babičky,“ prozrazuje Peter Straňák.


Zájem ze světa / O licence La Donuteria je podle Petera Straňáka zájem i v místech, kde zatím její pobočky nenajdeme, případně je jich zde málo. Kromě evropských zemí jako Německo, Nizozemsko, Dánsko nebo Norsko, chtějí podnikatelé rozšířit síť i v Dubaji, Ománu, Singapuru a Spojených státech amerických.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015